Answering Amen
שבת קי"ט:

אמר ריש לקיש כל העונה אמן בכל כחו פותחין לו שערי ג"ע (גן עדן) שנאמר (ישעיהו כו, ב) פתחו שערים ויבא גוי צדיק שומר אמונים אל תיקרי שומר אמונים אלא שאומרים אמן מאי אמן א"ר חנינא אל מלך נאמן

Reish Lakish said:

ברכות נ"ג:

והתניא ר' יוסי אומר גדול העונה אמן יותר מן המברך

But we leaned in a braita: R'Yossi says

טור שולחן ערוך אורח חיים סימן קכ"ד סעיף ו'
(ו) ויענו אמן אחר כל ברכה בין אותם שיצאו ידי תפלה בין אותם שלא יצאו ובכוונה שיכוין בלבו אמת היא הברכה שבירך המברך ואני מאמין בזה:
משנה ברוה סימן קכ"ד ס"ק כ"ה

(כה) אמת היא - וזהו בברכת הודאה כגון ברוך שאמר וישתבח וגאל ישראל וכה"ג (וכי האי גוונא) אבל בתפילה צריך שיכוין אמת היא וגם אני מתפלל שיהי רצון שיקויים דבר זה (כגון בברכת אתה חונן שביקש המתפלל חננו מאתך וכו' בא"י (ברוך אתה ה') חונן הדעת יכוין אמת שהוא חונן דעה ויהי רצון שיחונן לנו ג"כ (גם כן) דעה וכה"ג (וכי האי גוונא) בכל הברכות) ובקדיש צריך לכוין על העתיד לבד שיאמנו דבריו מה שהוא מבקש שיתגלה מלכותו בעגלא ובזמן קריב דעיקר הענין בודאי יקויים לבסוף כמו שכתוב ביום ההוא יהיה ד' אחד וגו'.