סיפור, ?האם עצים התחילו קודם דג ושמש

סיפור, האם עצים התחילו קודם דג ושמש?
כשהייתי ילד היה לי הרבה מזל
לא נהנתי לדבר נוכלות וזה הפריד אותי מהר מהיהודים שמסביבי בכלל ומה-הורים ומרבני היהדות בפרט.
היה לי מזל כי לא תיכננתי אבל זה הסיפור לפי הסדר:
***הסיפור לפי הסדר
סבתא שלי שאלה אותי מה אני רוצה ליומולדת?
השבתי באנגלית שאני רוצה "ספר עם הרבה תמונות שמתאר את הפלנטה" ובמשפט קצר זה כעשר מילים, הספיקה אימא שלי לקטע אותי עם ביקורת כמה פעמים ממש אישה מטומטמת אומנם למזלי סבתא שלי לא הייתה מטומטמת ושמעה אותי למרות הדיבורים של אימא וקנתה עבורי ספר שנקרא "אטלס".
אפשרי לראות בספר תמונות של הימים ואת היבשה בתמונות, בדיוק כמו שביקשתי
אני מאוד התלהבתי, קצת על הספר אבל יותר התלהבתי שהיא הבינה אותי ואמרתי לה שיותר מהספר אני שמחה שהיא הבינה אותי.
והיה לי מזל לבקש ספר כזה כי רציתי לדעת מה המציאות של העולם... ולא ידעתי שבו משהו משמעותי מאוד שישנה את חיי.
אומנם לא תכננתי שהספר גם יתאר את המיקום של הפלנטה בין פלנטות אחרות זה עוד שימח אותי והתלהבתי עד שקראתי שהשמש "יותר עתיק מהפלנטה והירח" כי המדענים יודעים שהשמש במרחק מסויים מהפלנטה ושפולטת אור וחום כבר מיליוני שנים אפילו מיליוני שנים לפני שהפלנטה שלנו נוצרה היינו התקררה מאבן נוזלית למוצק.
ואין ספק שהאמנתי לנתונים שקראתי כי זה ספר של מציאות כנזכר.
מאוחר יותר ביום הראשון שלי בגן חובה לפני כיתה א' של בני שש שנים, ביום שהיו לי כמה ויכוחים עם הרבי המלמד, אחד הויכוחים היה על "הסדר" כי "ראיתי" בתורה פרט שאחרים לא ראו אך לא היו לי המילים "לבקש פרשנות"
***המילה העיקרית היא פרשנות
אבל נמשיך בסיפור:
אני ראיתי ניגוד, בין האמונה שלי, שהשמש עתיק יותר **מעצים, לבין תוכן התורה שמופיע בתורה עצים קודם שמש ולפני דג, ולא רק מופיע כן, כאשר הגיבו לי הרבה נוכלים, בניסיון להטעות אותי, כמו שהם שמעו וטעו, אלא היהודים מסביב התעלמו שהתורה קבעה יום "שהעצים ביום שלישי" עם מספר יום, אבל השמש ביום רביעי ודג ביום חמישי כאילו אפשרי שיום שלישי לא מספר שלוש
!!
אבל נמשיך בסיפור: כי חיפשתי פרשנות אך לא ניסחתי את השאלה ככה אלא שאלתי "מה אתם מאמינים"
??
והתשובות שלהם היו "נוכלויות שונות" ועלי להדגיש שהעובדה שהתגובות לא "פרשנות אחת שנמסרה" אלא תגובות שונות של נוכלויות שונות וזה חשוב כי "אין פרשנות" שנמסרה לפרש את הפרט הזה של שמש ועצים רק כול אחד ששאלתי המציא נוכלות שונה וחדשה, כדי לטעון "שהתורה התכוונה שהשמש עתיק יותר כמו מדע" בלי פרשנות למידע שנמסר בתורה, וראיתי "שהם האמינו רק במדע" וטענו שגם התורה מלמדת שהשמש קודם עצים, כי אם התורה זהה גם מאמינים בתורה כי היה להם תענוג וכיף להם לדבר נוכלות ותענוג להם להתעלם מהתוכן של התורה. זה לא שפסלו את התורה את זה לא אמרו אלא התעלמו מהתוכן אומנם חיפשתי פרשנות והם דיברו סביב הנושא או עלי, כמעט כולם בלי פרשנות
רק נדיר היו שטענו טענה כללית שמה שמופיע בתורה "לא הסדר" לכן "אין הוכחה" פרט מופיע מאוחר זה אפשרי שקודם ועלי לחשוף גם נוכלות זו כי דיבור "לא" זה לא הסדר או זה לא הוכחה אבל לא אמרו פרשנות מה כן? מה כן הסדר ומה כן הפרשנות. כי אין תשובה עניינית לשאלה.
והגבתי זה אפשרי אבל אז התוכן של התורה מטעה ופגום.
וגם "ראיתי" שכולם התעלמו ממספר הימים.
אחרי בדיקות רבות ונסיונות לנסח את השאלה בניסוחים שונים , כי לפי הנוכלויות הבנתי שעלי לנסח ניסוח אחר ועדיין כולם הגיבו לי בנוכלויות שונות, הגעתי למסקנה שכדי להיות יהודי שלא פוסל את התורה אני מתכוון "התוכן" שנמסר בספר בראשית *צריך שיהיה תענוג לדבר נוכלות ואני לא כזה
ונתתי להם הזדמנות לדבר וראיתי כול הדיבורים שלהם בלי פרשנות
ושאלתתי רבי אחד, האם אתה מתכווין שיום שלישי אחרי יום רביעי ורק השיב נוכלות "לא אמרתי את זה ולא קודם השמש" כמו כולם השיבו "מה לא" אבל לא אמרו פרשנות ולא הסבר, ולא אמרו מה כן רק חשפו שהאמונה שלהם כמו מדע ושונה מהתוכן שנמסר בספר בראשית. בעיקר הגיבו כאילו שאלתי משהו אחר והגיבו "אין הוכחה" שהתורה נגד המדע אבל בלי פרשנות להסביר את תוכן התורה ואם באמת כוונת התורה שהשמש לא ביום רביעי אז נחשב טעות ותוכן התורה פגום כי גורם טועת.
___
העיקר שבסיפור
****
תוכן התורה מ-ט-ע-ה
כי אם לא יודעים מדע כמו שידעתי בגיל גן חובה, התוכן יכול לגרום טעות שהשמש ביום רביעי אבל עצים ביום שלישי קודם שמש ודג, בגלל מספר הימים וראיתי שכול היהודים התעלמו ממספר הימים, בין מאמין פשוט ובין רבני היהדות המנהיגים והיו מוכנים לשאלה אך הגיבו כאילו שאלתי שאלה אחרת ועם הרבה נוכלויות "שונות" להגן כאול אחד לפי דעות קדומות שהיו לו, אבל לכול הדיבורים שלהם בלי פרשנות כי אין מסורת לפרש את העניין הזה רק "טוענים שאין ניגוד בין התורה לבין מדע" לכן אני מדגיש שתוכן התורה עלול לגרום טעות לי ולקוראים אחרים כי אם לא יודעים מדע התוכן של התורה גורם טעות "שהעצים ביום שלישי קודם השמש ביום רביעי" וזה נחשב טעות אם כדברי היהדוים כוונת התורה כמו מדע וכן בפרט והעצים גם קודם דג נחשב טעות לפי האמונה הנכונה של היהודים כי המדענים יודעים שהעצים הראשנים אחרי דג היינו שהיו דג ושמש בעת שלא היו העצים הראשונים עדיין וככה האמינו למדע
***
וכאן הטענה הכי חשובה בליבי
****
אם נניח שהאלוהים יודע את הסדר, אז בוודאות כותבי התורה היו מנותקים מהאל שיודע
ועשיתי מאמץ ניסיתי הרבה ניסוחים לשאלה, בתגובה לנוכלות המצאתי ניסוח חדש לשאלה כדי לחפש פרשנות, אבל כל פעם הגיבו לי נוכלות אחרת
כי מעולם לא נמסר "אני הבורא שיודע שהשמש קודם עצים" רק הגיבו מילים והמציאו סיבות שהאל הסתיר את זה
וגם למחסור זה הגיבו הרבנים נוכלויות שונות והעובדה שהתגובות שונות מבטאת "מחסור במסורת של פרשנות" כי לא מלמדים פירוש בנושא.

רק בגיל שלושים בויכוח מאוד ארוך נגד ידיד טוב התעלמתי מהנוכלויות שלו ואמרתי אתה מכיר אותי תגיב לשאלה שלי ואחרי הרבה סובלנות הוא אמר פרשנות:
הפרט היחיד שקרוב לפירוש הוא שהביטוי "את השמים" כולל שמש קודם עצים... איזה יופי...
אומנם לפי אותה פרשנות גם "כוללת עצים" שנבראו "ביחד" עדיין שונה מהמדע.

ראו בעצמכם למרות שהעיקר בסוף: "1:14
1
יהי מארת וגו'. מִיֹּום רִאשׁוֹן נִבְרְאוּ וּבָרְבִיעִי צִוָּה עֲלֵיהֶם לְהִתָּלוֹת בָּרָקִיעַ, וְכֵן כָּל תּוֹלְדוֹת שָׁמַיִם וָאָרֶץ נִבְרְאוּ מִיּוֹם רִאשׁוֹן, וְכָל אֶחָד וְאֶחָד נִקְבַּע בַּיוֹם שֶׁנִּגְזַר עָלָיו, הוּא שֶׁכָּתוּב אֵת הַשָּׁמַיִם, לְרַבּוֹת תּוֹלְדוֹתֵיהֶם, וְאֵת הָאָרֶץ, לְרַבּוֹת תּוֹלְדוֹתֶיהָ:
יהי מארת BE THERE LUMINARIES — They had been created on the first day, but on the fourth He commanded them to be suspended in the firmament (Chagigah 12a). Indeed, all the productions of heaven and earth were created on the first day, but each of them was put in its place on that day when it was so commanded. In reference to this it is written את השמים (v. 1) In the beginning God created that which was את with the heavens etc., in order to include all the productions of heaven, ואת הארץ to include all its (the earth’s) productions (Genesis Rabbah 12:4).

שכולל עצים ביחד באותה עת.

ואז גם לפי פירוש הזה עדיין יש ניגוד בין הפרשנות לבין המדע ואותו שטען את הטענה חשף שהוא בעצמו "לא מאמין בפרשנות שאמר בעצמו" כי מאמין במדע ומאמין שהתורה מלמדת אותו רעיון שלא ביחד. כי קל להתעלם מתוכן של התורה כי לא כמו להתעלם מפרט אחר לכבד אב ואם מזה לא מתעלמים.

ואני גם מציל זמן שלכם לחשוף שהפירוש הזה של רב שלמה רשי נוגד את הפירוש המסורתי במשנה מסכת אבות "יכול לברא ביום אחד אבל לא עשה כן" ורב שלמה הזה התעלם מהאמונה המקרית שלא עשה כן טען שברא ביום ראשון. וכן נוגד את המסר בעשרת הדברים "בששת ימים עשה" שהעשייה הרבה ימים אך טען שברא ביום אחד ורק "הזיז" למקום ולא ברא בששה ימים. וזה נגד גם התורה וגם המדע.
אומנם ראיתי מכול האחרים וגם מהגבר הזה שאין פרשנות בנושא רק שמאמינים למדע... בניגוד לרבי בגן חובה שאמר לנו בכיתה שלי לא להאמין למדע כי המדענים "לא ראו יצירת השמש בתאריך מסויים" לפני שנולדו.

בסיפור שלי טענה זו, לפסול מדע כמעט שכנע אותי רק היה לי מזל שכבר התווכחתי עם אותו מלמד בנושא רוח אלוהים, מוקדם יותר באותו יום, וראיתי שהיה ממציא נוכלות בניסיון להטעות אותי ולכן גם הטענה ההגיונית הזאת למזלי לק קיבלתי וכיום יש לי ספק מה להאמין? והיום קיבלתי מסר לפרסם את הפיתרון.
ובמילים אחרות הטענה של הרבי הדתי הייתה שהסדר של השמש נחשב היסטוריה ולא מדע ולכן אין להכניס את זה לספר עובדות מדע
ולכן יש לי ספק.

בסדרות טלביזיה יש טענה דומה בפי החכם שלדון, למרות שלא מאמין בדת נצרות, עדיין טען שגיאולוגיה לא באמת מדע, היינו אותו רעיון שהיסטורה לא מדע כי מדע הוא מה אפשרי לבדוק עכשיו
ואני התפללתי ל-הקדוש ברוך הוא כי כמה פעמים הוא נגלה אלי בחלומות. ואני רק דומה לאתאיסט אבל לא אתאיסט. כי אני גם דומה לחרדי.
ביקשתי ממנו ללמד אותי מה נכון
??
ובחלק מהמקרים הקדוש ברוך הוא הסביר לי ולפעמים השיב לי תשובות ובמקרה הזה השיב לי מה נכון להאמין .

ואז אתמול לוגם היום הקדוש ברוך הוא טרח לשלוח אותי לפרסם מסר זה כי אתמול לא פרסמתי אז בבוקר הזה הוא שלח אותי זוב לפרסם את המסר הזה באמצעות סיפור שעלי לפרסם לכולם שהתוכן של ספר בראשית לא נכון בהרבה סיפורים ולא ספר קדוש ולפרסם את המסר שלא "ממני" כי לא מאלוהים ולא קדוש. היינו לא רק "לא חייבים לקבל" את התוכן של הספר אלא לדעת שהרבה סיפורים ופרטים שם לא נכונים אלא נכון לפסול את הרעיונות של הספר ההוא ובפרט זה אמר לי אותו בורא "בראתי את השמש לפני העצים כדי שאור השמש ישרת את העצים בחמיקל שנקרא קלורופיל שבראתי" ככה האל השיב לי בפרט שהתוכן של ספר בראשית לא נכון ושלא ממנו כי התווכן שקר ושגוי בפרט הזה ובעוד פרטים נוספים, הספר בראשי וכן ספר שמות לא מקור אמין. כי לא ראוי להאמין בהם ובתוכן שלהם.
וכן כאשר התתפללתי מה עלי להאמין האם להאמין לספר ירמיה שלא ציוית זבח או להאמין לספר ויקרא שהכניסו לראש שלי תחילה, שהאל ציוה וטרח האל להשיב לי "למרות שאני אל חלש אני טרחתי לשלוח את ירמיה לתקן את הטעת שחשבו וגם אני שולח אותך להודיע שהתוכן של ספר ויקרא וספר מגילת התורה בבית כנסת לא ממני".

___

כאשר אתמול לא פירסמתי מסר זה, טרח הקדוש ברוך הוא גם בבוקר הזה לדחוף אותי לפרסם מסר זה כדי לתת הזדמנות למחפשי אמת, ואז יהיה משפט צדק כי מי שיקרא את זה ולא יפרסם את המסר, של הקדוש ברוך הוא אז בצדק האל יעניש אותו לפני מותו ואחרי מותו בחיים קשים כי האל טרח לתת הזדמנות ושלח אותי להודיע לכם לא לטעות "האם ספר התורה קדוש ואמת" היינו לא להתחיל בדעה שהספר מאלוהים ובסיבה זו נכון וקדוש אלא הסדר שבגלל שהאלוהים לא טעה בסיבה זו הספר שבו מידע שגוי לא קדוש ולא מההקדוש ברוך
ראו הוזהרתם
אם מתשיכו להתעלם ממסר זה יהיה משפט צדק להעניש אתכם כי טרח לשלוח גם את ירמיה וגם אותי להודיע לכם שלא תחליטו לפי ספר כי ההפנייה לספר ששמעתם פסולה כי אין המידע והתוכן של הספר קדוש ולא נכון וכנזכר
והקדוש ברוך גם אמר לי ששלח אחרים אבל הם פחדו לפרסם את זה לכן הוא נאלץ להגיד לי רק בגלל שביקשתי וכי הוא סומך עלי לבטא את המסר מדוייק ומארח ונכון להתעלם מתוכן התורה אין לקבל המיצוות של ספר בראשית בכלל לא להוליד ילד כי המצב היה שונה רק אב ואם אחד אז היה חשוב להוליד אבל לא במצב אחר שיש הרבה ילדים גם אם אתם לא תתחתנו וכן המיצווה השנייה רק לפי הסדר טקס ברית מילה של אברהם זה בא בספר פגום שעלול לגרום טעות אין לקבל וכם הצו של ברית מילה בסר ויקרא המקור הוא בספר שידוע שהתוכן שגוי כי באמת טרח להודיע בפי ירמיה ובפי שלא ציוה זבח ושספר ויקרא לא קדוש ולא צו ממנו ולא כול הספרים קדושים כי יש הבדל בין ספר ירמיה שבו מעורבב מעט מסרים מהקדוש ברוך הוא לבין ספר בראשית וספר ויקרא שהמקור לא ראוי להאמין כי הסר פגום
ראו הוזהרתם
אם יש שאלות אפשרי לשאול אותי בהודעה אם באופן של ביקורת לתקן
ואם יש לכם פרשנות למספר הימים אשמח לשמוע כי אפשר י לכתוב לי מסר אם המסר רציני ולא רק זלזול
ואחרי שלא מקבלים ספק בראשית כבר אין ספק אם קבל את הסדר של מדע
שיודעים שדג היה בעת שלא היו עצים הראשונים עדיין והשמש היה בעת שלא היו עצים הראשוניים עדיין כי אין מקור להתנגד לסדרר של המדע כי כבוד של הקדוש ברוך הוא גורם לקבל מסק שלו בפי ירמיה שלא ציו הזבח ולדעת שהספר שגורם להאמין שציהו נחשב טעות וכן כול המגילה שיש בתוכה ספר ויקרא ושאר פרטים שגויים כנזכר
ואף בתלמוד בבלי פירשו שלא צמח ושאין לקבל בתוכן של ספר בראשית שמופיע ויצמח גם המילה ההיא לא נככונה ועוד הרבה פרטים בגלל וסיפור אברהם בפרט לא מאלוהים כי האלוהים יודע שהסיפור שונה.