תלקיט כתיבה: "מסע בין מקורות": (תלקיט הכתיבה ניתן לשינוי בהתאם לצרכי הכיתה. ניתן לשנות את השאלות, את הניסוח שלהן וכן הלאה.)
תהליך העבודה:
א. בחירת הנושא שבו יעסקו המקורות. כדאי להגדיר לתלמידים את 'גבולות הגזרה' לבחירת המקור, למשל: דמות מספר שמואל, מידה טובה, מדרש אגדה על חכמים, פרק תהלים, מצווה בפרשת קדושים, אחד מעשרת הדיברות וכן הלאה.
ב. בחירת המקור הראשון שיהווה את ''נקודת ההתחלה''. יש לערוך חיפוש באתר לפי הנושא שנבחר. אפשר להשתמש בחיפוש נושאי, מילולי או להגיע ישירות למקור ידוע (למשל, אם מדובר בעשרת הדברות…). לאחר בחירת המקור וקריאתו כתבו עליו פיסקה ובה פרטו:
  • מהו המקור שבחרתם (פסוק, משנה וכו')? האם ידוע המחבר? מהי התקופה? נסו למצוא כמה שיותר מידע על מקור זה. מומלץ - להוסיף עבור כל מקור ציר זמן שבו מודגש או מוקף בעיגול התקופה שבה נכתב המקור.
  • מה כתוב במקור? להסביר במילים פשוטות את התוכן (אם יש צורך בתרגום או בעזרה בפיענוח - אפשר להיעזר במורה עבור הכוונה).
  • מה מעניין או מסקרן אתכם במקור?
  • אילו שאלות עולות ממקור זה? מה הייתם רוצים לדעת?
  • האם יש מסקנות שעולות מן המקור?
  • האם יש לכם דעה לגבי מקור זה או משהו שהייתם רוצים להביע ביחס אליו?
ד. פתיחת המקור הבא (בהקלקה על המקור הראשון ייפתח תפריט הצד ובו הקישורים הקיימים עבור מקור זה). ערכו חיפוש ורפרוף בין הקישורים ובחרו מקור שמעניין אתכם. נתחו את המקור על פי אותן הנחיות של המקור הקודם, והתייחסו גם לשאלות אלה:
  • מה הקשר בין מקור זה למקור הקודם?
*שימו לב - ייתכן שלימוד המקורות שבחרתם יחדדו את הנושא, יצמצמו אותו ואולי אפילו מעט ישנו אותו. הגדירו שוב את הנושא לאור לימוד המקורות.
ה. המשיכו למקור נוסף, וממנו לעוד מקור - בסך הכל: 4 מקורות!
ו. מעוניינים למצוא מקורות רלוונטיים שאינם מקושרים בתפריט הצד? חפשו באמצעות #נושאים וגלו מגוון רחב של מקורות נוספים ומעניינים.
ז. כעת לפניכם רשימה שיצרתם ובה מקורות, ההסבר שלהם והקשר בין מקור אחד לשני. רשימה זו היא הבסיס שיש לעבד ליצירת מאמר שמבטא מהלך רעיוני אחיד: ערכו את הפסקאות שכתבתם, את סדר המקורות אם צריך, והוסיפו הסברים ומשפטים בהירים. הקפידו להוסיף למאמר זה את מסקנתכם ועמדתכם (אותה השתדלו להוכיח לאורך המאמר).
ח. אפשרות: הוספת קישורים למקורות שאינם במאגר כמו מאמרים, שירה, אמנות ועוד.