ערב יומהעצמאות - אהוד בנאי

מדלג מבמה אל במה, זיקוקים ועל האש בכל פינה
העם מקטיר עולות וזבחים, ערב יום העצמאות למדינה
הקהל מעורבב מזרח ומערב ואריתראים שהלכו לאיבוד במדבר,
פעילים זועמים מניפים אגרופים צועקים לעברי: זמנך עבר!
ואני לא יודע אם הם מבקשים את השיר או שאולי הם רוצים שאני אפסיק ואלך
ובינתיים הכול שם רק הולך ומסתבך...
משמאל מופיעה להקת המחול הקיבוצית, בהורה עכשווית ומסחררת
ומימין מתנחלים עם עדר עיזים ורב אמריקאי על כאפיה מעופפת,
המפרט שלי נוזל, אני שוכח מילים, איך החלום נהפך לי לסיוט –
לא מזהה את חברי ללהקה, ודאי נפלה כאן טעות.
מדלג מבמה אל במה, זיקוקים ועל האש בכל פינה
העם מקטיר עולות וזבחים, ערב יום העצמאות למדינה
מקהלת הקשישים מניפה פטישים על הנוער העובד עם החרמש בקמה
אי משם מופיעה שיירה של גמלים, יחידת צנחנים מסתערת על הבמה.
מישהו קם ושואל:"למה לא אומרים כאן הלל?" ומישהו אחר אומר:
"לא, לא הלל, תחנון!"
וראפר בדואי עולה לבמה וצועק: "אינת ואינת ואינת מג'נון!"
שו אלאייאם, וונו סלאם
شو هااليام وين السالم
מדלג מבמה אל במה, זיקוקים ועל האש בכל פינה
העם מקטיר עולות וזבחים, ערב יום העצמאות למדינה

1. פתיחה

א. מהו יומהעצמאות עבורי?

ב. מהמ מנהגי יומהעצמאות שלי?

ג. איפה אני נוהג לחגוג את יומעצמאות שלי?

ד. מכל החגימ היהודיימ/ישראלימ איפה היתה ממקמ את יוהעצמאות עבורכ?

2. שאלות העולות מהשיר של אהוד בנאי

​​​​​​​

א. איזה תחושה השיר מעורר בני?

ב. אילו קבוצות בחברה הישראלית מוזכרות בשיר?

ג. אילו קבוצות בחברה הישראלית חסרות לכ בשיר?

ד. אילו מנהגימ מוכרימ לכ בשיר?

ה. איזה ביטויימ/מנהגימ המופיעימ בשיר את/ה לא מכיר ?

3. סיכומ

א. אילו מנהגימ חשוב לכ לשמר ואילו לשפר?

ב. איכ יראה יומהעצמאות עוד עשר שנימ לדעתכנ/מ?