1–2:11 |
The anointing of Shelomo as king and David's testament. The section ends: "Then Shelomo sat upon the throne of David his father; and his kingdom was firmly established" (2:12). |
2:13-4:1 |
The solidification of Shelomo's kingdom. The section ends: "And all Israelheard of the judgment which the king has judged; and they feared the king: for they saw that the wisdom of God was in him, to do judgment. So King Shelomo was king over all Israel." (3:28-4:1). |
4:2-5:14 |
The kingdom of Shelomo: his officers, his rule, his wealth, his strength, and his wisdom. |
5:15-7:51 |
The treaty with Chiram and the wisdom of Shelomo, the construction of the house of God and the house of the king. |
8 |
The dedication of the Temple, Shelomo's blessing and prayer |
9:1-9 |
Shelomo's second night vision (the promise regarding a dynasty and theTemple – on condition that they follow in the path of God). |
9:10-28 |
Strengthening of the kingdom, its security and its economy. |
10 |
The wisdom of Shelomo, his wealth, his greatness, and his strength. |
11 |
Shelomo's sins and punishment. |
תלמוד ירושלמי (וילנא) מסכת סנהדרין פרק ב
לא ירבה לו נשים וכתיב [מלכים א יא א] והמלך שלמה אהב נשים נכריות ר"ש בןיוחי אמר אהב ממש לזנות חנניה בן אחי ר' יהושע אומר על שם [דברים ז ג] לא תתחתן בם ר' יוסי אומר למושכן לדברי תורה ולקרבן תחת כנפי השכינה
(ה) אמר רבי יודן: כל אותן שבע שנים שבנה שלמה בית המקדש לא שתה בהן יין, כיון שבנאו ונשא בתיה בת פרעה אותו הלילה שתה יין והיו שם ב' בלוזמאות: אחת שמחה לבנין בית המקדש, ואחת שמחה לבת פרעה. אמר הקב"ה: של מי אקבל, של אלו או של אלו? באותה שעה עלה על דעתו להחריב את ירושלים, הדא הוא דכתיב (ירמיה לב): כי על אפי ועל חמתי היתה לי העיר הזאת וגו'... אמר רבי חוניא: שמונים מיני ריקודין רקדה בת פרעה באותה הלילה והיה שלמה ישן עד ד' שעות ביום ובמפתחות של בית המקדש נתונות תחת ראשו. הדא הוא דתנן: על תמיד של שחר שקרב בארבע שעות נכנסה אמו והוכיחתו. וי"א ירבעם בן נבט נכנס והוכיחו...
ספורנו שמות פרשת ויקהל - פקודי פרק לח
משכן העדות. ספר מעלות זה המשכן שבשבילם היה ראוי להיות נצחי ושלא ליפול ביד אויבים. ראשונה, שהיה משכן העדות, שהיו בו לוחות העדות. ב', אשרפקד על פי משה. ג', שהיתה עבודת הלויים ביד איתמר, כי אמנם משמרת כל חלקי המשכן ביד איתמר היתה. ד', ובצלאל בן אורי בן חור למטה יהודה עשה, שהיוראשי אומני מלאכת המשכן וכליו, מיוחסים וצדיקים שבדור, ובכן שרתה שכינה במעשי ידיהם ולא נפל ביד אויבים. אבל מקדש שלמה שהיו עובדי המלאכה בומצור, אף על פי ששרתה בו שכינה נפסדו חלקיו, והוצרך לחזק את בדק הבית (מ"ב כב, ה - ו) ונפל בסוף הכל ביד אויבים. אבל בית שני שלא היה בו גם אחד מכלאלה התנאים לא שרתה בו שכינה ונפל ביד אויבים, כי אמנם בית שני לא היה משכן העדות, שלא היו בו לוחות העדות, ולא פוקד כי אם על פי כורש (עזרא א, א -ג) ולא היו שם בני לוי, כמו שהעיד עזרא באמרו ואבינה בעם ובכהנים, ומבני לוי לא מצאתי שם (שם ח, טו) ומן המתעסקים בבנינו היו צידונים וצורים, כמבוארבספר עזרא (ג, ז):