(42) Ye shall dwell in booths seven days; all that are home-born in Israel shall dwell in booths;
(43) that your generations may know that I made the children of Israel to dwell in booths, when I brought them out of the land of Egypt: I am the LORD your G-d.
(א) סכה שהיא גבוהה למעלה מעשרים אמה, פסולה. רבי יהודה מכשיר. ושאינה גבוהה עשרה טפחים, ושאין לה שלש דפנות, ושחמתה מרבה מצלתה - פסולה. סכה ישנה - בית שמאי פוסלין, ובית הלל מכשירין. ואיזו היא סכה ישנה, כל שעשאה קדם לחג שלשים יום. אבל אם עשאה לשם חג, אפלו מתחלת השנה, כשרה.
(1) A sukkah taller than twenty cubits is invalid. Rabbi Yehudah validates it. And one which is not ten hand-breadths tall, or does not contain three walls, or whose whose [area of] sun is greater than its shade is invalid. Regarding an old sukkah, Beit Shammai invalidate it, and Beit Hillel validate it. What is an old sukkah? Any [sukkah] which one made it thirty days before the festival. But if one made it for the sake of the festival, even [if he made it] from the beginning of the year, it is valid.
‘A house which is not four cubits square is free from the mitzvos of Mezuzah and parapet, does not contract uncleanliness from leprosy, is not irredeemable among the dwelling houses of a walled city, nor does one return on its account from the array of war, nor does and Eruv be prepared for it, nor Shittuf, nor does one place therein an Eruv
חמישית, חג האסיף שבו יבורך האסיף כאמרו כברכת יי אלהיך אשר נתן לך ואחר אלה המצוות הזכיר מצוה כוללת לשלשת הרגלים והיא יראה כל זכורך ואחר כך הזכיר מצוות מיוחדות לחג המצות לא תשחט על חמץ ולא ילין
(1) The fifth commandment mentioned here is the Sukkot festival, observance of which is to ensure the success of the grape harvest, etc. Deuteronomy 16,17 spells out that the festivals’ aim is to make us conscious of the blessings we have been given by G-d.