Aruch HaShulchan, The Laws of Tzedakah, 251:13
ערוך השולחן יורה דעה הלכות צדקה סימן רנא סעיף יג
כל הפושט יד ליטול לחם נותנין לו ואפילו בא עובד כוכבים לבקש לחם נותנין לו וכך אמרו חכמים מפרנסים עניי עכו"ם עם עניי ישראל מפני דרכי שלום ולאו דווקא עם עניי ישראל דאפילו בא לבדו ליטול נותנין לו ונותנין אפילו אם לפרקים עבר עבירה לתאוותו מחוייבין לפרנסו דכתיב [ויקרא כה, לו] וחי אחיך עמך
Any beggar who needs food, give it. Even if an idol worshiper comes asking for food, give it. Such is as the sages said: Sustain the poor of other nations along with the poor of Israel in order to keep the peace, and not only along with the poor of Israel, but even if one comes alone (ie and not with any Jews) to take [food], give it. Give to [a Jew] even if they occasionally transgress a sin. You are obligated to sustain that person as it is written: “The life of your brother with you...” [Translation by Rabbi Bruce Elder. Edited for gender neutrality]

Suggested Discussion Questions:

1. Why do we support a Jew who sins occasionally?

2. Why do we support poor non-Jews?

3. How do we “keep the peace” today with our tzedakah practices? Should this still be a goal?

Time Period: Modern (Spinoza through post-WWII)