Parshat Tzav Drash Supplement

אֵשׁ תָּמִיד תּוּקַד עַל־הַמִּזְבֵּחַ לֹא תִכְבֶה׃

An everlasting fire shall be kept burning on the altar, it should not be extingusihed.

(ב) קוּם אַדְלֵיק שְׁרַגָּא דְאִיהִי מִצְוָה, שְׁכִינְתָּא קַדִּישָׁא, דַּעֲלָהּ אִתְּמַר (ויקרא ו ו) אֵשׁ תָּמִיד תּוּקַד עַל הַמִּזְבֵּחַ לֹא תִכְבֶּה, וַעֲלָהּ אִתְּמַר (שמות כז כ) לְהַעֲלֹת נֵר תָּמִיד, נֵר יהו''ה אִתְקְרִיאַת וַדַּאי, אוֹר דְּנָהִיר בֵּיהּ נִשְׁמַת אָדָם, קוּם אַדְלֵיק בָּהּ.

Come and light candles, for that is a Mitzva (commandment), on that it is said: An everlasting fire shall be kept burning on the altar, it should not be extinguished. And, on that it is also said: To light the eternal flame. This is surely the light of the divine, the light that shines within the soul of every person. Come, light it with her.

(ד) וְעָֽרְבָה֙ לַֽיהוָ֔ה מִנְחַ֥ת יְהוּדָ֖ה וִירֽוּשָׁלִָ֑ם כִּימֵ֣י עוֹלָ֔ם וּכְשָׁנִ֖ים קַדְמֹנִיּֽוֹת׃

(4) Then the offerings of Judah and Jerusalem shall be pleasing to the LORD as in the days of yore and in the years of old.

(יט) הקרבנות, אמנם ודאי כל זמן שמצב המוסר האנושי מוצא להכרח או לישר לפניו להשתמש לצרכיו החומריים בהריגת בעלי חיים, ראוי שהתשמיש היותר תכליתי, דהיינו הוראת ההכרה הפנימית בחובת ההודאה להאל הטוב, תהיה על ידי קרבנות של בעלי חיים, ועוד ימשך אולי גם כן בעבור התקופה ההיא, והמוסריות תתנשא עד להבחיל בשר כל חי.

ועל זה נאמרה התעודה האחרונה ״וערבה לדי מנחת יהודה וירושלים״, דוקא מנחה ולא זבח. ועל זה נאמר בדחז״ל: כל הקרבנות בטלים ותודה אינה בטלה, מוסב על הלחם שהוא עיקר גדול בה.

(19) The sacrifices, however, certainly the entire time that the ethical state of humanity necessitates them or to become straightened by it, to use it for its material needs in the killing of animals, it is proper to be used for a better purpose, which is to teach the inner recognition of the obligation to be grateful to the good God, and that should be through the sacrifice of animals. Additionally, perhaps it will continue even in this era, and the ethical values will be carried until the [concept of eating] flesh of any life will be revolting. And on this that final testimony stated, (Malachi 3:4) “Then shall the offering of (minchat) Judah and Jerusalem be pleasant to God,” precisely an offering (mincha), and not a sacrifice (zevach).


Check out my website - The Second Transition: www.thesecondtransition,blogspot.com

Facebook (public page): www.facebook.com/abbysteinas

Twitter and Instagram: @abbychavastein