אשר הגלה יר׳ כי זה הפסוק דבוק עם מה שאמר איש ימיני סמיך ליה אשר הוגלה מירושלים לומר שלעול׳ מבנימין קאתי ומה שקראתי אותו קודם איש יהודי הוא על אשר הוגלה מירושלים עם הגולה וכו׳ ולפי שהגולה היתה מיהודה היו קוראים אותו איש יהודי באומות וזה מסכים לפירוש רש״י:
ובמסכת מגילה (מגילה יג.) אשר הגלה אמ׳ רבא שגל׳ מעצמו. וקשה כי מה לי אם גלה מעצמו או גלו אותו בעל כרחו ועוד מנין לו שגלה מעצמו אלא שרבא הוקשא לו בפסוק דלאו רישי׳ סיפיה ולאו סיפיה רישיה שאם בא ללמדנו שלא נטעה באומרו קודם איש יהודי היה בשושן וכו׳ שהיה מקודם הגולה היל״ל אשר הגלה נבוכד נאצר מלך בבל מירושלים עם הגולה וכו׳ ועוד אשר הוגל׳ מיותר אחר שקודם ג״כ אמר אשר הגלה. לזה תרץ שבאומרו אשר הגלה מירושלי׳ ללמדנו שגלה מעצמו ומ״ש לעיל היה בשושן שנר׳ מקודם הגולה כך הוא כשרז״ל במדרש למה שני פעמים אשר הגלה גלה עם גלות יכניה מלך יהודה ואח״כ חזר לירושלים והגלה אותו שנית נבוכד נאצר עם גלות אחרונה ע״כ. הנה כי מ״ש קודם אשר הגלה נבוכד נאצר וכו׳ הוא שהגלה אותו עם גלות אחרונה ולא גלה בעצמו ובא ללמדנו חסידותו שעם הגולה הא׳ גלה מעצמו לשתף עצמו בצרתם של ישראל ורש״י ז״ל פירש דרריש לה מדלא כתיב אשר היה מן הגולה וכו׳ וכתיב אשר הגלה עם הגולה משמע שלא היה כשאר ישראל שגלו בעל כרחם והוא גלה מעצמו כמו שעשה ירמיה שגלה מעצמו עד שאמר לו הקב״ה לחזור עכ״ל: