אלמנה בין שהיא עניה וכו' עד שנאמר ולא תחבול בגד אלמנה: כתב הראב"ד ז"ל בשעת הלואה אין זה חובל עכ"ל: ואני אומר קושיא היא זאת לכאורה מן הסברא ולא ע"פ הגמרא ואי מסברא לא תבא אל ביתו לעבוט עבוטו נמי איכא למימר בשעת הלואתו אין זה חובל ואפילו הכי אשכחן פרק המקבל דמוקי ליה להדיא בין בשעת הלואתו בין שלא בשעת הלואתו ומתרגמינן למיסב משכוניה אלא מאי אית לך למימר דבלשון המקרא נקרא המשכון בלשון חבול ועבוט וכן הוא אומר לא תחבול רחים ורכב ועל כן נשנית המשנה ס"פ המקבל אלמנה בין שהיא עניה בין שהיא עשירה אין ממשכנין אותה שנאמר לא תחבול בגד אלמנה כלשון ר"מ ז"ל ומתרגמינן לא תיסב משכונא כסות ארמלתא וכן בילמדנו פרשת אלה פקודי המשכן למה משכן משכן שנתמשכן פעמים שנים על ידיהן הוא שאנשי כנסת הגדולה אומרים חבול חבלנו שנתמשכן ב' פעמים ע"כ למדנו כי חבול ועבוט שייך במשכון ומינה דמתני' סתם בכל ענין נשנית ומ"ש עוד ולא ע"פ ב"ד הדין עמו דאי ס"ד שלא ע"פ ב"ד מאי שנא אלמנה משאר בעלי חובות הא בהו נמי כתיב לא תבא אל ביתו לעבוט עבוטו וכתיב בחוץ תעמוד ולא גרעה באלמנותה משאר בעלי חובות אלא ודאי אפילו ע"פ ב"ד וכלשון ר"מ ז"ל: