ובדיני ממונות אף על פי שלא ראו אלו את אלו וכן שנים שלא ראו העדות בבת אחת מצטרפין וכדילפינן התם דעדות מיוחדת כשרה בדיני ממונות מדכתיב לא יומת על פי עד אחד ובדיני נפשות משתעי אבל בדיני ממונות כשרה. וכן בדיני ממונות שומעין האחד היום והשני למחר ובשני בתי דינין מה שאין כן בדיני נפשות דקי"ל כר' נתן וכר' יהושע בן קרחה בפרק זה בורר דתנא קמא דרבי יהושע סבר עד שיראו שניהם כאחת איבעית אימא סברא איבעית אימא קרא דכתיב והוא עד וגו' והרי כאן שנים ואפקיה רחמנא בלשון חד לומר עד דחזו תרויהו כחדא ור' יהושע בן קרחה אמר והוא עד או ראה או ידע מכל מקום ותנא קמא דרבי נתן סבר עד שיעידו שניהם בב"ד כאחד איבעית אימא קרא וכו' קרא דכתיב אם לא יגיד ונשא עונו ומקשי' הגדה לראיה כדכתיב או ראה אם לא יגיד בחד קרא מה ראיה בעינן כאחד כתנא קמא דר' יהושע בן קרחה אף הגדה ורבי נתן סבר לא מקשינן הגדה לראיה והני פלוגתי' לא הוו אלא בדיני ממונות כדמייתי להו התם אמתני' דהיאך אתה יודע שזה חייב לזה אבל בדיני נפשות הא קי"ל דעדות מיוחדת פסולה כדילפינן לעיל דבעינן שיראו שניהם כאחד וכתנא קמא דר' יהושע בן קרחה וכיון דבעינן ראיה כאחד מקשינן הגדה לראיה כתנא קמא דרבי נתן בדיני נפשות.