1
אמר כי כמו שהעיר שהיא פרוצה ופריצתה היא שאין לה חומה וכל המכוון אליה יוכל להכנס בה והיא מפני זה מוכנת לכל רע ולכל היזק כן הוא האיש אשר אין מעצור לרוחו והענין שהוא לא יוכל להתאפק ולמנוע עצמו מכל דבר שיתאוהו שהוא מפני זה מוכן לכל רע ולכל מרי כי בהיות לעיר חומה והוא משל אל הנפש בהיותה גן נעול מעין חתום שאיננה נסתת אל הנחש דומה לאמרו אם חומה היא נבנה עליה וגו' כלומר ששמרה עצמה אז היא ראויה לטירת כסף כלומר לתענוג שהכל נכספים אליו. אמנם בהיות עיר פרוצה אין חומה דומה לאומרו אם דלת היא והענין שפתחה הדלת אל הנחש המטיל בה זוהמא אז אינה ראויה לטירת כסף רק ללוח ארז והוא דבר כלה ובלתי קיים.