אמר שאין ראוי לו לאדם שיקנא באנשים העושים הרע ולא יתאוה להתחבר עמהם כי אם יתחבר עמהם לא ילמד מהם כי אם רע כי לבם לא יחשוב כי אם שוד כלומר לשדוד אחרים ולקחת חוק זולתם ודברי פיהם אינם כי אם עמל וטורח על בעליהם ולא יגיעו אל מבוקשם כפי מחשבתם רק יגיעו אל היגיעה העצומה. או יאמר כי הם מדברים ומחשבים להביא עמל על זולתם ואחרי שמחשבתם ודבריהם אינם כי אם לעשות רע אין ראוי להתחבר עמהם.
ואפשר שקרא בעלי התאות הגשמיות ובעלי המחשבות בענייני השררות וקנייני העולם אנשי רעה למה שימשך ממעשיהם הרע לגופם ולנפשותם ואמר שאין ראוי לאדם לקנא בהם ובמעשיהם ולא יתאוה להיות אתם כלומר להגיע לבסוף אל מדרגתם. כי שוד יהגה לבם כלומר כל מחשבותם היא לשדוד החלק השכלי וכחותיו ממושכליהם שהוא לחם חוקם ומכל מה שישיגו בזה העולם לא ישיגו רק עמל ויגיעה בקניית הקניינים הזמניים ויניחום אחריהם לבעלי נשותיהם ולאנשים יעמדו במקומם.