אמר כי לעשות האדם הצדק והוא היושר והמשפט הם נבחרים לה' יותר מהבאת הזבח. וזה שזבחים לא כוונו מה' ית' כוונה ראשונה על דעת החכמים האמתיים רק כדי להרחיק אמונה כוזבת נאמרו ולא יזבחו עוד את זבחיהם לשעירים אשר הם זובחים על פני השדה והביאום לה'. ועם הרחקת הדעות הבטל נתנו לכפרת החוטאים ר"ל שיביאו החוטאים קרבן לכפרת חטאם ויותר הוא דבר רצוי אל ה' ית' שמו שלא יחטא האדם לעולם ולא יביא קרבן ממה שיחטא ויביא קרבן על חטאתו כמו שיזכיר אחר זה זבח רשעים תועבה אף כי בזמה יביאנו כלומר הזבח שמביאים הרשעים הוא תועבה כי הוא יביא הזבח ההוא בעבור זמה שעשה. והוא שאמר הנביא ע"ה הירצה ה' באלפי אילים ברבבות נחלי שמן וגו'. הגיד לך אדם מה טוב ומה ה' דורש ממך כי אם עשות משפט ואהבת חסד והצנע לכת עם אלהיך. ואמר שמואל החפץ לה' בעולות וזבחים כשמוע בקול ה' הנה שמוע מזבח טוב להקשיב מחלב אילים.