אמר כי כל אחד מן האוילים יליץ אשם כלומר ידבר ויטעון בדברי חטאת ואשם ומתוך כך לא תהיה ביניהם אהבה ורצון. אמנם בין האנשים הישרים שלא יליצו אשם ימצא הרצון והאהבה. או יאמר כי בין ישרים תמצא לעולם בדבר הרצוי לאל ית' ולאנשים בידעם מרירות צער נפש הרשעים ושמחת נפש הצדיקים והוא שסמך אל זה לב יודע מרת נפשו ובשמחתו לא יתערב זר כלומר שכל משכיל יודע בחייו מרירות צער נפשו אחר המות ולכן ישים כל השתדלותו נכח פני ההצלחה האמיתית והמצליח יודע תענוג נפשו ושמחתה שלא יתערב זר בתוכה ויודע כי בית רשעים ישמד ואוהל הרשעים יפריח. ואפשר שר"ל בית רשעים ישמד כלומר שהגוף של רשעים שהוא בית נפשם ישמד ואהל ישרים שהוא גוף הישרים יפריח כי יהיה לו תחייה אחרי מות. וקרא גוף הרשעים בית מפני שהם ישתדלו שיהיה גופם חזק וימציאו תאוותיו לדמיון הבית וגוף הישרים קרא אהל שיחשבוהו דירת עראי לדמיון האהל בערך אל הבית.