אמר כי הצדיק והוא האדם הישר בסיבת שלמותו ינצל מפגעי העולם הזה בחייו ומהעונש הרוחני אחר המות כי בסבת שלימותו יבחין הטוב והרע ויהיה מואס ברע ובוחר בטוב ויעשה כל מה שיביאהו להיות שלם עם בני אדם ויתעורר במה שתחייב החכמה לעבוד ה' ית' ולהדמות בדרכיו ולהזהר מהמרותו ומתוך זה הוא ניצול מכל צרה בכלל הן מצרה זמנית והן מצרה רוחנית. ואם כן הענויים הגשמיים והרוחניים למה ייחדם האלהים. באר כי הם מיוחדים לרשעים והוא אומרו ויבא רשע תחתיו כלומר מי נכנס במקום הצדיק לקבל העונשים והצרות בזה ובבא. הרשע. כי הוא אשר יוחד לקבל העונש הזמני והרוחני על דרך וגם רשע ליום רעה.
ויש מפרשים הצדיק מן הצרה שהיתה ראויה לחול עליו לפי מערכת כוכבי מולדתו נחלץ כי ה' ית' אשר דבק בו יצילהו מאותה הצרה. ובעבור שהמערכת העליונה לא תסור כי אם בתת כופר אמר כי ה' ית' יתן גוף הרשע שיעמוד במקום הצדיק. ואפשר כי אמרו ויבא רשע תחתיו דומה לאומרו ועשותם רשעים כי יהיו אפר תחת כפות רגליכם כלומר הצדיק הוא נחלץ מכל צרה זמנית ורוחנית ונפשו תהיה בצרור החיים. אמנם נפש הרשע היא למטה ממדרגתו כי תהיה שפלה ודרכי שאול ביתה.