
מה אנחנו מעריכים?
ידע- החומר הנלמד ביחידה האחרונה
מיומנויות- איתור מידע, מיזוג מידע, חשיבה ביקורתית
תהליך העבודה
1. תנו לתלמידים זמן ללמוד כיצד יוצרים דף מקורות
2. הנחו אותם ליצור דף מקורות שמשלב 2 מקורות או יותר, שאלות מנחות בין המקורות ושילוב של סרטון או תמונה.
3. בקשו מהתלמידים לשלוח לכם את הקישור לאחר שהם סיימו
ההוראות לתלמידים
דף לימוד לסיכום ט"ו בשבט
תלמידים יקרים. לסיכום היחידה שלמדנו, אתם מוזמנים ליצור דף לימוד שאותו תוכלו לשתף עם החברים שלכם ועם המשפחה.
אנא בנו את הדף לפי ההנחיות הבאות:
1. בחרו את אחד המקורות שדיברנו עליהם בזמן האחרון (יכול להיות מקור מהמשנה או מהתנ"ך)
2. הכניסו את המקור בראש דף המקורות
3. כתבו 2 או יותר שאלות על המקור
4. הכניסו מקור נוסף לדף שמקושר למקור הראשון (תוכלו למצוא זאת על ידי הקלקה על המקור הראשון)
5. הסבירו את הקשר בין שני המקורות
6. צרפו תמונה או שיר שקשורים לשני המקורות
7. כתבו שתי שאלות או יותר על התמונה / שיר שצירפתם
ההגשה הסופית
שאלות:
1. למה אסור להשחית עצים בזמן מצור?
2. מה משמעות המילים כי האדם עץ השדה?
3. איך כי האדם עץ השדה מסביר את זה שאסור לכרות עצים?
הקשר בין שני המקורות:
ר"שי מסביר את הפתגם כי האדם עץ השדה ובעצם אומר שזו שאלה ולא אמירה, זו שאלה רטורית.
כי האדם עץ השדה
כמו האדם גם העץ צומח
כמו העץ האדם נגדע
ואני לא יודע
איפה הייתי ואיפה אהיה
כמו עץ השדה
כי האדם עץ השדה
כמו העץ הוא שואף למעלה
כמו האדם הוא נשרף באש
ואני לא יודע
איפה הייתי ואיפה אהיה
כמו עץ השדה
אהבתי וגם שנאתי
טעמתי מזה ומזה
קברו אותי בחלקה של עפר
ומר לי, מר לי בפה
כמו עץ השדה
כי האדם עץ השדה
כמו העץ הוא צמא למים
כמו האדם הוא נשאר צמא
ואני לא יודע
איפה הייתי ואיפה אהיה
כמו עץ השדה
שאלות על השיר:
1. בבקשה לכתוב כמה דברים שדומים בין האדם לבין העץ
2. אילו תכונות יש בעץ ואילו באדם?
3. מהו המסר של השיר לפי דעתכם?
אפשרויות גיוון והוספה
1. כמובן שאפשר להחליט לגבי הדף מה שתרצו- הוא יכול להיות קצר יותר או ארוך יותר. אתם יכולים לתת להם את המקור הראשון או לבקש מהם לבחור לבד וכו'...
2. מומלץ לתת להם לעבוד בזוגות או בקבוצות קטנות.
3. לאחר שהתלמידים סיימו כדאי להקדיש את הזמן להערכת עמיתים.
4. הזדמנות מעולה לערב לימוד בית ספרי בהובלת תלמידי הכיתה
היתרונות שבשימוש בספריא
יכולת לשלב טקסט תמונה ווידאו באותו מקום
אפשרות ליצירה של מרחב אישי לכל ילד כך שכל החומרים ישמרו ואפשר יהיה לראות את ההתקדמות במהלך השנה
אפשרות לשיתופיות בין תלמידים ועם הורים בקלות
קישוריות בין טקסטים מאפשרת גישה נוחה להרחבה על מקור מסוים.