
מה אנחנו מעריכים?
ידע- היכרות עם סיפור
מיומנות- קריאה נכונה של פסוקים
מתאים לתלמידי ותלמידות כיתה ד' ומעלה וחט"ב
תהליך העבודה:
1. נשלח קישור של הפסוקים לתלמידים או נבקש מהם לפתוח את הפסוקים שאותם אנחנו לומדים עכשיו.
2. נאמר לתלמידים אלו פסוקים אנחנו מבקשים שהם יקראו
3. נבקש מהם לצלם את עצמם קוראים את הפסוקים.
4. נבקש מהם להעלות את הסרטון ליוטיוב (לא חייב להיות פומבי)
5. ננחה את התלמידים ליצור דף מקורות. על גבי דף המקורות הם יכניסו את הפסוקים ואת הצילום של עצמם קוראים את הפסוקים.
למתקדמים- אפשר לשלוח את דף המקורות כמטלה
ההוראות לתלמידים
תלמידים ותלמידות יקרים ויקרות.
כדי לעזור לכם לשפר את היכולת שלכם לקרוא פסוקים מתוך התנ"ך, אנחנו מבקשים שתמלאו אחר ההוראות הבאות:
1. פיתחו את ספר שמואל ב פסוקים א'-י"ב. אפשר לפתוח בתנ"ך או לקרוא מתוך האתר כאן
2. צלמו את עצמיכם קוראים את הפסוקים בקול רם ובאופן ברור.
3. העלו את הסרטון ליוטיוב (לא חייב להיות פומבי). הנה הסבר איך לעשות את זה למי שלא יודע
4. פיתחו דף מקורות בספריא- הנה הסבר איך לעשות זאת
5. לאחר שיצרתם כותרת לדף המקורות, הוסיפו את הפסוקים שקראתם
6. הוסיפו את הסרטון שלכם קוראים את הפסוקים
6. העתיקו את הקישור של הדף ושלחו אותו אלי
זהו! סיימתם! בהצלחה!!!
ההגשה הסופית
(א) וַיְהִ֗י אַֽחֲרֵי֙ מ֣וֹת שָׁא֔וּל וְדָוִ֣ד שָׁ֔ב מֵהַכּ֖וֹת אֶת־הָעֲמָלֵ֑ק וַיֵּ֧שֶׁב דָּוִ֛ד בְּצִקְלָ֖ג יָמִ֥ים שְׁנָֽיִם׃ (ב) וַיְהִ֣י ׀ בַּיּ֣וֹם הַשְּׁלִישִׁ֗י וְהִנֵּה֩ אִ֨ישׁ בָּ֤א מִן־הַֽמַּחֲנֶה֙ מֵעִ֣ם שָׁא֔וּל וּבְגָדָ֣יו קְרֻעִ֔ים וַאֲדָמָ֖ה עַל־רֹאשׁ֑וֹ וַיְהִי֙ בְּבֹא֣וֹ אֶל־דָּוִ֔ד וַיִּפֹּ֥ל אַ֖רְצָה וַיִּשְׁתָּֽחוּ׃ (ג) וַיֹּ֤אמֶר לוֹ֙ דָּוִ֔ד אֵ֥י מִזֶּ֖ה תָּב֑וֹא וַיֹּ֣אמֶר אֵלָ֔יו מִמַּחֲנֵ֥ה יִשְׂרָאֵ֖ל נִמְלָֽטְתִּי׃ (ד) וַיֹּ֨אמֶר אֵלָ֥יו דָּוִ֛ד מֶה־הָיָ֥ה הַדָּבָ֖ר הַגֶּד־נָ֣א לִ֑י וַ֠יֹּאמֶר אֲשֶׁר־נָ֨ס הָעָ֜ם מִן־הַמִּלְחָמָ֗ה וְגַם־הַרְבֵּ֞ה נָפַ֤ל מִן־הָעָם֙ וַיָּמֻ֔תוּ וְגַ֗ם שָׁא֛וּל וִיהוֹנָתָ֥ן בְּנ֖וֹ מֵֽתוּ׃ (ה) וַיֹּ֣אמֶר דָּוִ֔ד אֶל־הַנַּ֖עַר הַמַּגִּ֣יד ל֑וֹ אֵ֣יךְ יָדַ֔עְתָּ כִּי־מֵ֥ת שָׁא֖וּל וִיהֽוֹנָתָ֥ן בְּנֽוֹ׃ (ו) וַיֹּ֜אמֶר הַנַּ֣עַר ׀ הַמַּגִּ֣יד ל֗וֹ נִקְרֹ֤א נִקְרֵ֙יתִי֙ בְּהַ֣ר הַגִּלְבֹּ֔עַ וְהִנֵּ֥ה שָׁא֖וּל נִשְׁעָ֣ן עַל־חֲנִית֑וֹ וְהִנֵּ֥ה הָרֶ֛כֶב וּבַעֲלֵ֥י הַפָּרָשִׁ֖ים הִדְבִּקֻֽהוּ׃ (ז) וַיִּ֥פֶן אַחֲרָ֖יו וַיִּרְאֵ֑נִי וַיִּקְרָ֣א אֵלָ֔י וָאֹמַ֖ר הִנֵּֽנִי׃ (ח) וַיֹּ֥אמֶר לִ֖י מִי־אָ֑תָּה ויאמר [וָאֹמַ֣ר] אֵלָ֔יו עֲמָלֵקִ֖י אָנֹֽכִי׃ (ט) וַיֹּ֣אמֶר אֵלַ֗י עֲמָד־נָ֤א עָלַי֙ וּמֹ֣תְתֵ֔נִי כִּ֥י אֲחָזַ֖נִי הַשָּׁבָ֑ץ כִּֽי־כָל־ע֥וֹד נַפְשִׁ֖י בִּֽי׃ (י) וָאֶעֱמֹ֤ד עָלָיו֙ וַאֲמֹ֣תְתֵ֔הוּ כִּ֣י יָדַ֔עְתִּי כִּ֛י לֹ֥א יִֽחְיֶ֖ה אַחֲרֵ֣י נִפְל֑וֹ וָאֶקַּ֞ח הַנֵּ֣זֶר ׀ אֲשֶׁ֣ר עַל־רֹאשׁ֗וֹ וְאֶצְעָדָה֙ אֲשֶׁ֣ר עַל־זְרֹע֔וֹ וָאֲבִיאֵ֥ם אֶל־אֲדֹנִ֖י הֵֽנָּה׃ (יא) וַיַּחֲזֵ֥ק דָּוִ֛ד בבגדו [בִּבְגָדָ֖יו] וַיִּקְרָעֵ֑ם וְגַ֥ם כָּל־הָאֲנָשִׁ֖ים אֲשֶׁ֥ר אִתּֽוֹ׃ (יב) וַֽיִּסְפְּדוּ֙ וַיִּבְכּ֔וּ וַיָּצֻ֖מוּ עַד־הָעָ֑רֶב עַל־שָׁא֞וּל וְעַל־יְהוֹנָתָ֣ן בְּנ֗וֹ וְעַל־עַ֤ם ה' וְעַל־בֵּ֣ית יִשְׂרָאֵ֔ל כִּ֥י נָפְל֖וּ בֶּחָֽרֶב׃
אפשרויות גיוון והוספה
1. אפשר לחלק את התלמידים לזוגות ולתת להם לבחון אחד את השני.
2. למתקדמים אפשר לבקש מהתלמידים להוסיף פרשנות או מקור נוסף שמתכתב עם הפסוקים.
היתרונות שבשימוש בספריא:
יכולת לשלב טקסט ווידאו באותו מקום
היכולת לעריכה של הדף על ידכם כך שתוכלו לראות ולסמן את הטעויות
אפשרות ליצירה של מרחב אישי לכל ילד כך שכל החומרים ישמרו ואפשר יהיה לראות את ההתקדמות במהלך השנה