הגם הלום ראיתי אחרי רואי עוצם התשוקה ורב חמדת לבב בני נטעי נעמנים זרע קדושים אל הלמוד מענייני מוסר ותוכחה על התמדת למוד תורתינו הקדושה וכוונת התפלה וקיום המצות בכלל ובפרט ושכר על קיומם ועונש על בטולם וגם מענינים המדברים במדות טובות וחקים ישרים אשר יעשה אותם האדם וחי בהם חיים הנצחים:
ומודעת זאת בכל הארץ שהמאמרים של ספר הזה"ק והתקונים המדברים מענינים הנ"ל הלא המה תועלת עצום עושה דברו לפניו מקול הקריא"ה להיישיר דרך ולפנות ער"ב ערבות לבב אנוש יסד אר"ש על מכוני התמדת הלימוד וכוונת התפלה ועצם השתדלות קיום המצות וזאת תורת הקנאו"ת קנה המדה מדות ישרות יותר מכל ספרי מוסר ותוכחה. ומה גם שאף קדושת לשונו תעלה מרפא ארוכה. להיות לו סגולה לתקון הנשמה אף כי לא יבין לשון ערכה. ופוק חזי גבורתיה דמרי שמעתתא גברא רבה דקא מסהיד ככה. הלא המה באו בכתבי הקדש מהאר"י ז"ל ערוכה:
והנה נפשם בחלה לשתי סבות א' השמרו להם עלות באו"ר ההר ונגוע בקצהו מפאת קדי"מת הצעות הצריכין לדבר קדשו אשר מבלעדו יהיה להם חזות הכל כדברי הספר התחום לעוצם דקות העלמם ע"ד הסוד במדות וספירות העולמות העליונים הקדושים והם יצאו את האו"ר ל"ו הרחיקו מלעיין אף במאמרים המדברים מעניני תוכחה ומוסר לבד. ב' בהיות כי מפוזר ומפורד המה המאמרים המדברים מעניני הנ"ל בג' חלקי הזהר ובזהר חדש ובתקונים וקשה להם החיפוש ולחקור מקומם אנה ואנה וילכו ול"ו ייעפו לבקש מנוח אשר יטיב להם לעולם. ושתי סבות אלו הסיבו את לבם אחורנית ומנעו הטוב מהם מלעיין כלל בס' הזה"ק:
ולעת מצוא אף מי שלומד ס' הזהר והתקונים לעתים מזומנות בשנה תועלת"ו ל"ו ימ"יש מעשות פרי טוב להתעורר בצדק ממאמרי הזהר אל כל הענינים הנ"ג כי עד שבא אל הההעוררות המאמר שלאחריו כבר חלף ועבר ממנו התעוררות מאמר שלפני פניו ואין זכרון לראשונים ושניהם כאחד טובים. וזה ידוע שכל מדה נכונה וישרה המה למוצא דעת בזה"ק ישן וחדש ותקונים. גם מצות פרטית מעשיות ומחשביות שכמעט כל מצוה ומדה נכונה והנהגה יתרה אחת מהנה לא נעדרה בזה"ק ובתקונים שיחשוב וידריך ויתנהג האדם בהם. ולכלם בש"ם יקרא סם חיים בגודל שכרו לאין ערך ותכלית בקיומם והפוכו גודל העונש ר"ל בביטולם. ובודאי הם צורך גדול לכלל עם קדוש הישראלי להיות בקיאים בהם וברוך שבחר בהם ובמשנתם. וביחוד ללומדי תורה שלא יכשלו בהם ח"ו מחמת מניעת עיונם בס' הזה"ק הנ"ל ושגגת תלמוד עולה לזדונותה. ואי לזאת ואשל"ח ידי לקרבה אל המלאכה מלאכת עבדת הקדש בכת"ב ישאו משאת לישנים דיקוד בלבב אנוש ואמרתי אלכה אחרי הקוצרים ואספתי באמרי"ם מכל ספר הזה"ק ישן וחדש ותקונים כל פרטי עבודת יוצרנו ובוראנו ית"ש ויתעלה כדי לזכות את הרבים ולעשות ריח ניחח ליוצרי ובוראי ית"ש ויתעלה ולא אמנע ח"ו טוב מבעליו. וכזה עשיתי בהעתקתם. כל המאמרים הקדושים המדברים מעניני תפלה ולמוד התורה ומצות מעשיות ומחשביות של עשה ול"ת ומדה טובה והנהגה ישרה שהבאתי ענינם בפנים החבור על מקומו יבא בשלום מאמרי הזה"ק השייכים לענינו כאשר עלה זכרונו לטובה למעלה בהקדמה ראשונה. אך מאמרים הקדושים מעניני עבודת בוראנו ית"ש שלא בא ענינם בפנים החבור לקטתי אותם אחד לאחד ובחרתי את האהל להיות אחד וקראתיו בשם: שער הכולל כי כשמו כן הוא שבער זה כולל כל פרטי שארית העבודה עבודת הקדש שעדיין לא הובאו ענינם בפנים החבור שאנחנו עם קדוש מצווין לעבוד ליוצרנו ובוראנו ית"ש ויתעלה זכרו לעד מצות מעשיות מחשביות וכל מדה נכונה וכל זריזות מ"ע ול"ת ומוסר תוכחה על כל עניני האדם בעבודת בוראינו ית"ש ויתעלה לא נעדר בשער הזה שלא העתקתי ענינו ומקומו מוזכר לו באיזה פרשה ובאיזה דף של הזה"ק והתקונים ולכל ענין וענין עשיתי מדור בפני עצמו. וחלקתי השער הזה לפרקים ועל כל פרק תקוע ליתד במקום נאמן מכל הענינים שמבוארים בזה הפרק להכרי"ז על מציאה שימצא מבוקשו בנקל בלי טורח. וכולם יהיו לנגד עיני האדם מסודרים על סדר הנאות ולא לחפש אנה ואנה ולחקור מקומו בכל ספרי הזה"ק והתקונים ובודאי מי שיעיין בשער הזה יבין גודל תועלתו:
ויוצרי ובוראי ית"ש ויתעלה הוא היודע ועד נאמן בשחק סלה שאין כוונתי בחבור זה להתגדר חלילה. רק כוונתי ועל רוחי היא העולה לעשות נחת רוח לנורא תהלה. שיגיע לו ית"ש מעם קדוש וסגולה. שיהגו בחבור זה לישר מסילה ולזכותם ג"כ להורות לבניהם את הדרך אשר ילכו בה דרך סלולה. ואת המעשה אשר יעשון בהשכלה. ומי שידינני לכף זכות ידינהו ג"כ לכף זכות בשמים למעלה. ונזכה להיות עובדים ית"ש ביראה ובגילה וישלח לנו במהרה בימינו הגאולה. וינחנו אל המנוחה והנחלה ועיר הקדש בנויה על תלה אמן סלה: