יש מצות חיוב הצבור כעולות ולחם הפנים ויין לנסך ושמן למאור. ויש למשפחה ידועה כמו מצות הגדול הכהנים הגדולים וההדיוטים והלוים והם מצות רבות. ויש לאדם לבדו מאיזה משפחה שיהיה כמצות המלך והנזיר והמצורע והטמאים. ורוב המצות כולל הזכרים והנקבות. ויש לזכרים לבדם כמו המילה ומקרה לילה ופטר רחם ופדיון בכור ופי שנים. ויש לנקבות לבדן כנדה ויולדת וסוטה ונדר בעולה או קטנה. ויש תלויות בדבר אחר כמו העולות והמוספין במקום הנבחר ושלש פעמים ומצות רבות ככה. ומהתלויות אם היה לנו בן מלנוהו ופדנוהו אם היה בכור ואם נטענו עץ למאכל ערלנוהו וחללנוהו ואם שדה או כרם עשרנוהו ואם הלוינו כסף לא נהיה כנושים ואם קנאנו נשינו נעשה כמשפט ואם היו לנו עבדים או שפחות או מי שיקח אשה נעשה ככתוב עליהן והמצות הדומות לאלה רבות ורובם דינים ומשפטים. ויש מצות רבות תלויות בזמנים כמילה בן שמונת ימים והערך מבן חדש ועד בן חמש ועד בן עשרים ועד בן ששים. ויש מצות רבות ביום כעולות והמילה ויש בלילה כאכילת פסח וספירת העומר. ויש בין היום ובין הלילה כסוף זמן שחיטת הפסח והדלקת הנרות וביאת הטמאים אל המחנה ויש בצהרים כתפלת המנחה ותחלת שחיטת הפסח. ויש פעם בשבוע בשבת ופעם בשנה כחג השבועות ויום הזכרון וצום כפור וחג שמיני עצרת ויש שבעת ימים כמצות כי על דרך הפשט כי הם חיוב כי הכתוב הזכיר הפסח ואמר (דברים ט״ז:ג׳) שבעת ימים תאכל עליו מצות לחם עני למען תזכור את יום צאתך והנה הזכיר הטעם כי עד שבעת ימים אכלו ישראל המצות כי הענן היה הולך יומם ולילה עד שטבע פרעה אז הסיעם משה עד שנעשה המשכן כאשר פירשתי זה במקומו. וככה שבעת ימי סוכה והדלקת הנר שמונה ימים. וככה מקרא מגילה בזמנה. ולגמור הלל י"ח ימים ולילה אחד ולקרוא בכל ראש חדש וששת ימי הפסח. וספירת העומר שבעה שבועות וקדוש השנה השביעית ושנת החמישים: There are communal obligations, such as the offerings, the showbread, the wine libations, and the oil for the lamps. There are also specific obligations for known families, such as the obligations of the High Priest, the regular priests, the Levites, and the general population, all of which encompass numerous commandments. Each individual, regardless of their family status, has unique obligations, such as the obligations of the king, the Nazirite, the metzora (leper), and those who are ritually impure. Most commandments apply to both males and females. There are specific obligations for males alone, such as circumcision, the case of a nocturnal emission, redeeming the firstborn, and observing the laws of levirate marriage. There are specific obligations for females alone, such as the laws of menstruation, childbirth, the Sotah (suspected adulteress), and various types of vows. Some obligations depend on other factors, such as the offerings and additional sacrifices in the designated place, or observing certain commandments three times. There are other obligations that depend on specific circumstances, such as if we have a son, we circumcise and redeem him if he is a firstborn; if we plant a fruit tree, we observe the laws of orlah (forbidden fruit of a young tree); if we possess a field or vineyard, we tithe them; if we lend money to another Jew, we are prohibited from charging interest; if we become jealous of our wives, a specific process is followed; if we have slaves or maidservants or anyone who takes a wife, specific rules apply. There are many commandments similar to these, most of which have specific laws and regulations. There are numerous commandments that depend on specific times, such as circumcision on the eighth day, and various age categories from one month to sixty years. There are also many commandments that pertain to specific days, such as the offerings and circumcision during the night, and the observance of Passover and the counting of the Omer at night. There are distinctions between day and night, such as the designated time for slaughtering the Passover offering, lighting the candles, and the arrival of the impure individuals to the camp. There are specific times during the day, like the afternoon prayer (Mincha) and the beginning of the Passover sacrifice. There are also specific times during the week, such as the Sabbath, and specific times during the year, like the holiday of Shavuot, Memorial Day, Yom Kippur, and the festival of Shemini Atzeret. There are seven-day periods for certain commandments, like the observance of matzah during Passover. The reason for this is that the verse mentions the Passover and says, "You shall eat unleavened bread for seven days, and there shall be no leavened bread seen with you" (Deuteronomy 16:3). The purpose is to remember the day of the Exodus. The verse mentions this reason, as during the seven days, the Israelites ate matzah while the cloud was guiding them day and night until Pharaoh pursued them. Only then did Moses split the sea, and the Israelites continued to eat matzah until the Tabernacle was established. The same applies to the seven days of Sukkot and the eight-day observance of lighting the Hanukkah candles. The Megillah (Book of Esther) is read at its designated time. The recitation of Hallel (psalms of praise) is completed in eighteen days and one night, and it is also recited on every Rosh Chodesh (new moon) and during the six days of Passover. The counting of the Omer lasts for seven weeks, and the sanctification of the seventh year and the Jubilee year occur at specific intervals. There are many commandments that are not dependent on specific factors or times, and they are obligatory for all individuals, both males and females, who are obligated in the commandments of the King (i.e., the entire Torah).
ויש מצות רבות שאינן תלויות בדבר ולא בזמן ידוע והם חיוב לכל בני מצות זכרים ונקבות מלך וכהן ועשיר ועני בישראל גם בגר בריא או מנוגע תורה אחת לכל ואלה המצות הם העיקרים: And there are many commandments that are not dependent on any particular factor or specific time, and they are obligatory for all individuals, both males and females, regardless of their social status - whether they are a king, a priest, rich, poor, an Israelite, a convert, healthy, or afflicted. These commandments are the fundamental ones.