על כן. יר׳ שטעם קריאת הימים האלו פורים הוא לעשות זכר לנס הנעשה על ידי הפור אשר השליך שאלמלא ח״ו לא היה משליך הפור והגורל אלא ח״ו יצוה שמיד באותו היום אשר יגיעו הכתבים חתומים וכו׳ הנה היהודים בידכם עשו בהם כטוב בעיניכם היה מכה בעברה מכה בלתי סרה לשש״י אם כן ודאי שמה׳ היתה זאת להפיל פור וגורל ולכך קראו לימים האלה פורים לזכר לנס הנעשה על ידי השלכת הפור ועוד נס אחר נס בתוך נס בנפלו הפור למרחוק עד י״ב חדש שהיה זמן רב לעשות השתדלות נמרץ ולא כי אם ח״ו יפול הפור באותו החדש או אחר אם כן כמה נסים היו בפור הזה שגם כשעלה בידו מזל דגים בטח שמסורים הם בידו כהדין נונא וכסיל מתעבר ובוטח אם כן על כן קראו לימים האלה פורים ולא פור על שם הנסים הרבים שבאו בתוך הפור הזה ומה ראו על ככה מענין הצרה אשר ראו בעיניהם על ככה ר״ל על שהיו דלים מן המצוות כמש״ה (שמואל ב יג ד) מדוע את ככה דל בן המלך וכו׳ ועכ״ז ומה הגיע אליהם מהשמחה שלא די במה שניצולו אלא ונהפוך הוא שישלטו הם באויביהם: