1
אפילו היא כו' כופין אותו כו'. והנה זה אף דהוה ג"כ גדר קנס עיין ד' ל"ט ע"ב מ"מ נ"ל דבזה לא שייך גדר הודאה רק צריך שיהיה על זה עדים ועיין בתוס' יבמות ד' כ"ד ע"ב ונ"ל דאף רבינו מודה דאף שלא כדרכה מ"מ המ"ע של ולו תהיה לאשה ישנו ובזה א"ש מ"ש התוס' יבמות ד' נ"ט וכ"מ, וי"ל דזה ר"ל הירושלמי דכתובות פ' ג' באו עליה עשרה שלא כדרכה כולם בקנס דקשה מזה על שיטת רבינו וי"ל דר"ל לענין קנס דצריכים לישא אותה איזה מהם שתרצה. ובזה א"ש מה דמבואר שם דאם ביררה אחד אינה יכולה לחזור והא הירושלמי ס"ל שם דקנס אינה יכולה למחול ע"ש בהל' ז' וכמש"כ ד' כ"ט אך הטעם משום דהוא יכול לפטור עצמו מקנס והוה אינה ברשותה עיין תוס' ב"ק דף ל"ג וכאן ד' ל"ג ע"ב וכ"מ בזה וכאן לא שייך זה כמש"כ: