1
וכן אם לקתה כו'. עיין בגמ' דף מ"ח ע"א דאמר שם רב מתנא מליא מוגלא כו' ולא הביא החילוק דשם ד' נ"ה ע"ב בין צילא לעכירה ונראה כך דמוגלא הוה טרפה בעצם ועכירה הטעם מחמת שנימוח הבשר וסופו ללקות ועיין בנדה ד' כ"ד ע"ב ודף כ"ה ע"א דבדם ובמים אין חוששין לנימוח ובעכורים חוששין ע"ש ברש"י ובתוס' וגם במלא אין חוששין שמא נימוח ע"ש ובזה א"ש לשון הגמ' דגבי מוגלא דהטרפה מצד עצמה אז אפילו מליא נמי טריפה וגבי מים זכים ודם אז אפילו חסרה ג"כ כשרה אבל גבי עכורים אז אם מלאה כשרה דליכא חשש נימוח אבל אם חסרה טריפה כן נ"ל ועיין רש"י כאן דף מ"ז ע"ב ד"ה שנשפכה ע"ש: