העכו"ם כו'. עי' כאן ד' י"ט ע"ב וד' כ"א ע"ב והנה רבינו נקט הטעם משום דישנה לשחיטה ולא קאמר הטעם כמו גמ' דידן מחמת מעשה טרפה וצ"ל דנ"מ למש"כ לעיל לענין אם גם מקצת הסימנים שחט ישראל עם עכו"ם בב"א דאז לא שייך כאן הטעם דמעשה טרפה אך מ"מ אסור משום שחיטת עכו"ם וכמש"כ אבל חצי הגרגרת ס"ל לרבינו דאינה בגדר שחיטה כלל ונ"מ ג"כ לראב"א דס"ל דגבי עוף וושט ולא קנה וגבי מליקה משום רוב שדרה ומפרקת כמבואר בחולין דף כ"ח ע"א אם זה ג"כ שייך לגדר המליקה או לא אם זה צריך כהן וגם אם שייך בו מחשבה עי' זבחים ד' ל' וכ"כ בזה לעיל בהל' מאכלות אסורות וכן נ"מ לר"ל דס"ל דשחט שלא במקום חתך דלא הוה נבלה איך הדין אם שחט עכו"ם רוב הקנה ואח"כ שחט ישראל שלא במקום חתך אם הוה נבלה או לא, ועי' לקמן דף ק"מ ע"ב גבי שחט מקצת סימנים והחזירן לקן אם חל עליהם שם טרפה ע"ש וזה תליא בהך אם ישנה לשחיטה מתחלה ועד סוף ועיין תוס' חולין ד' ח' ע"א ד"ה והא דמוכח שם דכל זמן שלא נשחט כדין אין גם על מה ששחט שם שחיטה ע"ש: