וכן קטן שהיה מסיח כו'. עיין בה"ה, ועיין ב"ק ד' קי"ד ע"ב מבואר דעובדא הוה בקטן ועיין בהך דבכורות ד' ל"ה ע"ב דבנו ובתו כאחר דמי ע"ש ועיין בהך דב"מ ד' צ' ע"ב וכ"כ בזה. אך באמת בירושלמי כאן הוה זה מחלוקת אם תרתי קטן וקרוב אם מהני או לא וס"ל לרבינו דלא מהני וקאי רק אקטן קרוב, ויהיה נ"מ ג"כ אם כאן צרה נאמנת אם כאן שייך לומר מקלקלה לה אך י"ל דכיון דבעלה לא מהימן דהויא כעצמו ה"ה אשתו וכעין דאמרינן בבכורות ד' ל"ה ע"ב דכל מקום שהוא אינו נאמן אשתו אינה נאמנת דגם היא בכלל התקנה, ועיין בהך דשבועות ד' מ"ו ע"ב גבי אשתו של שומר נשבעת ועיין בסנהדרין ד' י"ד ע"ב גבי שומא אם אשתו ג"כ נחשבת כו' ובירושלמי דע"ז פ"א אם נשיא דפלחין כפלחין ובירושלמי פ"ב דדמאי מבואר דאם הוא ע"ה ואשתו חבירה מתארחין אצלה ועיין בכורות ד' ל' ע"ב אם אשת חבר שנשאת לע"ה דהוה מחלוקת אם צריכה לקבל דברי חברות עוד הפעם או לא, ועיין בתוספתא דע"ז פ"ג אם נותנים להם בנות חבר וצריך לפסוק עמו שלא תעשה טהרות ע"ש דהוה מחלוקת ועיין מש"כ רבינו ז"ל בהל' מטמא מו"מ פ"י ה"ו, ועיין בשאלתות דר"א פ' בא שפי' דלכך בהך דבכורות הנ"ל אשתו כגופו משום דצריך ליתן לה מזונות, ועיין בירושלמי פ"א דסוטה גבי משקה על פיו מי קרוב מבעלה: