לילה לאו זמן ציצית היא י"א כל מה שלובש בלילה פטור ואפילו אם מיוחד ליום ומה שלובש ביום חייב אפילו מיוחד ללילה וכ"כ הרמב"ם מותר ללבוש ציצית בלילה ובלבד שלא יברך ומאימתי מברך עליה בשחר משיכיר בין תכלת שבה ללבן שבה וא"א ז"ל פי' שאינו ממעט אלא כסות המיוחד ללילה שאותו פטור אפי' אם לובשו ביום וכסות המיוחד ליום או ליום וללילה חייב אפי' לובשו בלילה ויש לברך עליו: וסדינין אע"פ שאדם ישן בהם בבקר עיקר תשמישן בלילה וכסות לילה מיקרו: 18. Night is not the time for tzitzit. There are those who say that anything which he wears at night is exempt, even if it is particular to the day, and what he wears during the day is liable even if it is particular to the night. And so wrote Rambam: It is permissible to wear tzitzit at night; it is only that he should not recite a blessing. So from what time does he recite a blessing over it in the morning? From (the time) when he can recognize (the difference) between the teheilet which is in it and the white which is in it. And my teacher, my father, may his memory be a blessing, explained that this limits only that covering particular to the night, for it is exempt even if he wears it during the day, whereas covering particular to the day or to (both) day and night is liable even if he wears it at night, and should recite a blessing over it. Sheets: Even though a person sleeps in them in the morning, the essence of their use is at night, and night covering is out of dignity.