לא יפטור אדם את אשתו בגט ישן ונקרא גט ישן כל שנתייחד עמה בין כתיבה לנתינה ואם נתגרשה בו תינשא לכתחלה והוא שנתן הגט מידו לידה כדפרישית לעיל לפיכך שכיב מרע שכתב גט לאשתו מעכשיו אם מתי לא יתייחד עמה אלא בעדים דקי"ל כר' יוסי שהימים שבין גט למיתה היא ספק מגורשת דמספקא לן אם חל הגט מיד או בשעת מיתה לפיכך היא כאשתו וחייב במזונותיה אלא שהבא עליה הוא באשם תלוי כיון שהיא כספק מגורשת לפיכך לא יתייחד עמה שאם אין גט חל עד שעת מיתה הרי הוא גט ישן ואם חל מיד הרי הוא ככל אדם המתייחד עם גרושתו שצריכה ממנו גט דשמא בעל לשם קדושין לפיכך אם נתיחדה עמו צריכה גט שני מספק ודוקא מן הנשואין שלבו גס בה אבל מן האירוסין לא והוא שראו ב' עדים ביחד שנתייחדו אבל אם ראו הא' בבקר והא' בערב אין מצטרפין ואם פירש בפירוש שלא יחול הגט אלא עד שעת מיתה ונתייחד עמה בנתיים בעדים או שנתן לה גט על תנאי ועדיין לא נתקיים אז ליכא למיחש שמא בעל לשם קידושין ומ"מ לא תתגרש בו לכתחלה אבל נתגרשה בו תינשא אפילו לכתחלה ויכול להתייחד עמה אפי' ע"פ עד אחד אפי' הוא עבד ושפחה חוץ משפחתה מפני שלבה גס בה:
Loading...
We use cookies to give you the best experience possible on our site. Click OK to continue using Sefaria. Learn More.OKאנחנו משתמשים ב"עוגיות" כדי לתת למשתמשים את חוויית השימוש הטובה ביותר.קראו עוד בנושאלחצו כאן לאישור