56. הכניסה למקום שיראנה לא יטפל בה. בבלי ב"ק נ"ז רע"א. ופירש"י: שיראנה בעליה. ובספרי כי תצא פיס' רכ"ב, עמ' 256: החזירה למקום שראוה אחרים לא יטפלו בה, כלומר, מכיוון שחל החיוב עליו, אין אחרים חייבים לטפל בה.13להלן בספרי שם פיס' רכ"ג: אל תוך ביתך, ולא לבית אחר. ואין כאן אלא דרשה שגורה, עיין בהערות ר"א פינקלשטין במקומו.
נגנבה, או אבדה, חייב באחריותה. ספרי ובבלי הנ"ל, ועיין בפי' רד"ף בספרי דבי רב רס"ב סע"ב. ברם בתוספתא אין לפרש כפירושו בספרי, שהרי אחרים לא נזכרו כאן כלל. ולפי פשוטה פירושה שאם נגנבה מביתו של המוצא חייב באחריותה, כפירוש הבבלי בב"ק הנ"ל אליבא דרב יוסף, ולא נדחקו שם אלא לתרצה גם אליבא דרבה, ועיין במסקנא שם שהסיקו שבבעלי חיים כולם מודים שחייב באחריותם, עיי"ש.
57. חייב באחריותה עד שיכניסנה לרשותו. ספרי ובבלי ב"ק נ"ז א', הנ"ל. והכוונה לרשותו של בעליה. ובתוספות שם, ד"ה לעולם: סיפא דברייתא דלעיל בתוספתא דבבא מציעא.
הכניסה לגינתו, ולחורבתו וכו'. בבלי ב"ק הנ"ל, ועיין בבלי כאן ל"א א'. והכוונה שלביתו לאו דווקא, אלא לכל מקום המשתמר, ואינו צריך דעת בעלים, עיין בבלי הנ"ל.