23-24. נפל הכותל מחמת הזיעות, מחמת הרוח, מחמת הגשמים, אם בנאו כדרכו פטור, ואם ליו, חייב. במשנתנו פ"י מ"ד: הכותל והאילן שנפלו לרשות הרבים והזיקו, פטור מלשלם. ומפרשת התוספתא שדווקא אם בנאן כדרכן, והביאה הרשב"א,20לפי הרב המגיד פי"ג מה' נזקי ממון הי"ט. רבינו ירוחם, מישרים, נתיב ל"א ח"א, חי' הר"ן קי"ז ב', ד"ה מתניתין, נ"י שם סי' תקצ"ד. ועיין בבאור הגר"א חו"מ סי' תט"ז ס"ק ה' שציין גם לירושלמי ב"ק רפ"ו.
ולעיל ב"ק פ"ב ה"ה: נפלו, ובא אחר והוזק בהן, הרי זה חייב, בנאן כדרכו פטור, עד שיתנו לו זמן וכו'. ומתוך העניין ברור שבנאו אחר שנפל. וכן בירושלמי ב"ק רפ"ו, ה' ע"ב, הנ"ל: נפל כותלו מקול הזועות, מקול הרעמים, אם עמד ובניו מדרכו (כ"ה בכיר"ז, וצ"ל: כדרכו) פטור, ואם לאו חייב. ולפנינו מדברים בכותל שהיה בנוי מזמן, ואפשר היה להוכיח שהיה בנוי כדרכו, כלומר, כראוי.
25. נתנו לו זמן, ונפל לתוך זמן, פטור וכו'. תוספתא ב"ק ומשנתנו הנ"ל. ובבאור הגר"א הנ"ל: וקאי ארישא, כלומר, שבנאו כראוי.
25-26. וכמה הוא זמן, אין פחות משלשים יום. תוספתא ב"ק הנ"ל. ובירושלמי כאן סה"ד, י"ב ע"ג: ר' הושעיה אמ' שלשים יום. ובבבלי קי"ח א': אמר ר' יוחנן זמן בית דין שלשים יום. ועיין בתוספות שם, ד"ה זמן.