7-10. הבית והעליה של שנים, נפחתה המעזיבה, ר' יוסי אומ' מנחם בני או' התחתון נותן את התקרה והעליון נותן את המעזיבה, כגון חנויות הפתוחות לסטיו, שהתחתון נותן את התקרה והעליון נותן את המעזיבה. לא מצאתי תוספתא זו בשום מקום אלא שבמלא"ש למשנתנו פ"י מ"ב: בתוספתא דבבא מציעא רפי"א קתני ר' יוסי אומר מנחם בני אומר התחתון נותן וכו'. וכן ביוחסין השלם 72 ע"ב: וכן בתוספתא אמר ר' יוסי מנחם בני אומר.
ולעצם העניין שנו במשנתנו פ"י מ"ב: הבית והעליה של שנים, נפחתה העליה וכו', ר' יוסי אומר התחתון נותן את התקרה והעליון את המעזיבה. ורש"י מחק את המלים של שנים,10ועל פיו, כנראה, תוקן בכמה נוסחאות. משום שמן הבבלי קט"ז ב' מוכח שבשוכר ומשכיר עסיקינן. ועיין בתוספות קט"ז ב', ד"ה הבית, בתיו"ט במקומו, ובמאירי, עמ' 434. ברם דברי ר' מנחם בר' יוסי סתומים מאד. והנה בבבלי קי"ז א' תפסו כדבר פשוט שאם המעזיבה משמשת לחיזוק תקרה גרידא, כולם מודים שהתחתון נותן את המעזיבה, אלא שר' יוסי סובר שהמעזיבה משמשת להשוות את הגומות, ולפיכך העליון נותן את המעזיבה, אלא שר' יוסי סובר שהמעזיבה משמשת להשוות את הגומות, ולפיכך העליון נותן את ואח"כ אמרו שם שר' חנינא הורה לאנשי ציפורין שגם בתקרה ובלווחין ישתתף העליון, מפני שהם מחזיקים את היינות ואת הפירות בעליות מגוריהם.
ולפיכך אפשר לומר שמנחם בר' יוסי נותן דוגמא מחנויות הפתוחות לסטיו,11עיין לעיל ב"ק פ"ו הכ"ח, שבת פ"י סה"א, עמ' 41, מו"ק פ"ב הי"ג, עמ' 372, ומקבילות. והאיסטוונית (στοιά) הוא מקום מוקף עמודים, וע"י צמצום היו שם חנויות בשתי דיוטות, ובהן כולם מודים שהעליון משתתף בחיזוק המעזיבה מפני הסחורות שמונחות שם, והוא סובר שבכל עליות שיש בהם דברים כבדים הדין כן. וצ"ע.12ועיין להלן אהלות פ"ז ה"י, ואינו עניין לכאן, מפני שטומאת אהל אינה תלויה בבעלות. ועיין לעיל בתוספתא שם ובמקבילות במשנתנו שם. ועיין ירושלמי עירובין רפ"ז.