1
102. ולא יהא ממלא ומשקה, ממלא ומוכר בשוק. וכ"ה בד. ובכי"ע: ממלא ומשקה בשוק, ממלא וכו'. ובאמת הגירסא שלנו קשה, ואין להבין למה אסור לו להשקות לאחרים בחנם, ואינו דומה למה שאמרו להלן בסמוך סוף ה"ל, שאין משקה לפועליו, שהרי שם אף לביתו אסור להכניס, ובמשקה לפועלין שבצידו נראה כמשקה בשכר שמרויח בזה שחוסך להם זמן ללכת ולשתות, עיי"ש. ולפ"ז נראה שהגירסא בכי"ע נכונה, ואם משקה בשוק, נראה כאילו מוכר את המים. אבל אפשר שבכי"ע השגירו הסופרים מלהלן ב"ב פ"ב סהט"ז, ושם אינו עניין לכאן, עיי"ש.