58-59. שלא להושיב ביניהן לא חייט, ולא בורסי, ולא אחד מכל בעלי אומניות וכו'. רי"ף, ר"י מיגש (גם בהוצאות שלפנינו) יד רמה, או"ז, מאירי, מ"מ פ"ה מה' שכינים ה"ד, נ"י הנ"ל. וכל הברייתא בבבלי ב"ב כ"א ב'. ובהוצ' שלפנינו שם שנו גם "ולא מלמד תינוקות", וזו היא הוספה ע"פ התוספות, וחסר בכי"י ובראשונים. ובכי"י אוקספורד ורומי וביד רמה שנו שם "ולא ספר",41עיין דק"ס שם, עמ' 97, הערה נ'. וכן מעתיק באו"ז הנ"ל גם מן התוספתא כאן. ובטעם הדבר, עיין בר"י מיגש, ברש"י בבבלי שם, ברשב"א ובשאר ראשונים שם.
59-60. לשכנו אין יכולין לכופו. רבן שמעון בן גמליאל או' אף לשכנו יכולין לכופו. בבלי הנ"ל, ועיין להלן ב"ב פ"א ה"ד. ופירש הר"י מיגש הנ"ל שדווקא באחד מן החוץ מעכבין, אבל לא בזה שכבר דר במבוי, ובפירוש אחר שם פירש שאפילו במי שדר במבוי מעכבין, כמו בחצר (עיין בבלי כ"א א'), אלא שאם כבר יש במבוי בעל אומנות כזו, ולא מיחו בו, אף הוא כמוהו. ועיין במאירי ז' ב', עמ' 48, הנ"ל, ובמפרשים לבבלי כ"א ב' הנ"ל. ועיין הפירוש בעיטור, מודעא, נ"ג ע"ג, ועיי"ש בשער החדש אות תשנ"א ואות תשנ"ה. ועיין ר"מ פ"ו מה' שכינים ה"ח. ועיין מ"ש להלן ב"ב פ"א ה"ד הנ"ל, וכנראה שהן שתי ברייתות דומות אבל לא עניין אחד.