1
48-49. מי שיש לו אכסדרה לפנים מחצירו, בזמן שמגופפת נותנין לו מכניס וכו'. בד ובכי"ע לנכון: לפנים מביתו וכו'. וכן בס' האשכול ה' מזוזה הוצ' אלבק עמ' 195: ופורש בתוספתא מי שיש לו אכסדרא לפנים מביתו, בזמן שמגופפת נותנין לה ארבע אמות ומכניס33צ"ל: מכניס, או שיש כאן וי"ו הפירוש. ומוציא. ועיין לעיל, שורה 45, ומ"ש בשם הרמב"ן והרשב"א שם. ובבבלי י"א ב': אמר רב הונא אכסדרה אין לה ד' אמות, טעמא משום פירוק משאו, הכא אפשר דעייל לגואי ומפרק. מתיב וכו' שערי אכסדראות יש להן ד' אמות וכו', באכסדרה רומייתא. ופירש"י: מוקפות דפנות נמוכות שאין מגיעות לתקרה. והיא ההלכה שלפנינו, ועיין שם בפירש"י. אבל שאר מפרשים פירשו שבאכסדרה שאין לה דפנות כלל (אינה מגופפת) אין דרך להשאיר שם כלים, והיא פנויה לפרוק משאו.