והוי זהיר בדבריך שמא מתוכם ילמדו. פירש הר"ב בעל הדין או העדים. ואע"ג דברישא לא קתני אלא עדים מכל מקום זיל בתר טעמא דשמא וכו'. דשייך ודאי אף בבעלי הדין. ועוד דוהוי זהיר וכו' מלתא באפי נפשיה הוא. והלכך ילמדו דקאמר על כל מי שיכול ללמוד קאמר והכל במשמע עדים ובעל דין]: AND BE CAREFUL WITH YOUR WORDS, THAT THEY DON’T DISCERN HOW BEST TO LIE THEREFROM. Rav writes, in explaining “they”: the litigants or the witnesses. Although the beginning of the mishna only mentions witnesses, the idea is that they should not discern how best to lie, and that would apply equally to witnesses or litigants. Also, “be careful, etc. ” is an independent sentence unconnected to the beginning of the mishna, and as such the “they” in “that they don’t discern how best to lie” applies to anyone who can so discern, whether witness or litigant.