להרב המאה"ג וכ' מו"ה אפרים אויערבאך נ"י אבד"ק הארחוב ברוסיא.
מה ששאל בעובדא שסידר גט שכ"מ שלא תהא אשתו זקוקה ליבם ומפני שנתיירא שלא יוגמר הגט באותו יום סידר הגט ביום והניח מקום של יום השבוע והחודש ובלילה נגמר כתיבת הזמן והשכ"מ נתן הגט לאשתו ושל"ח ועתה נסתפק כיון דקיי"ל דאם כתב השנה לבד כשר א"כ הוי כנכתב ביום ונחתם בלילה דאינו כשר אלא בשעה"ד והנה לפע"ד זהו דוקא בנכתב אדעתא דהכי אבל הכא דהשליחות של הסופר ועדים נעשה אדעתא שיהא הגט כשר לדעת הרב והרי דעת הרב הי' שלא להכשיר הגט עד שיכתוב הזמן של היום והחודש והניח מקום הזמן ההוא פנוי אדעתא למלאותו א"כ כ"ז שלא נעשה באופן שיוכשר לדעת הרב אינו כשר עד שיהי' נעשה כפי הסכמתו שיסכים ליתן הגט א"כ הוי שפיר כנכתב ונחתם בלילה וע' בתשו' פ"י ח"ב א"ע סוסי' פ"ב דאפי' אם הגט כשר עפ"י הדין אם עפ"י דעת הרב מצד חומרא אינו מסכים להכשירו הו"ל כלא נעשה שליחותן כיון שהבעל עשה הסופר לשליח שיכתוב שיהי' כשר לדעת הרב ע"ש ובתשו' א' הארכתי בדין אם כשר רק בדיעבד אי הוי בכלל כשר לדעת הרב והבאתי מכמ"ק בזה ואכמ"ל.