שוי"כ לכבוד מהו' הרב המופלג מו"ה יצחק זאב הכהן ני'
לתשו' מכתבו הנני בקצרה בדבר כהן שניעור בליל שבועות אם יברך ענט"י לברכת כהנים כי לפענ"ד העיקר כדעת הא"ר וגם הג' מליסא הכריע כמוהו בסידר דה"ח דכשעושה צרכיו קודם נט"י יברך גם בניעור כל הלילה ומי שאינו מברך שחרית גם בכה"ג מ"מ יגע בידיו בחיכוך בראשו וכדומה או יעשה צרכיו קודם נט"י לדוכן ואז יוכל לברך דכמה ספיקות יש בדבר וכל מה שהחמירו כשלא לברך קודם בכ' היינו בידיו נקיות מנט"י של שחרית או מנט"י שאחר צרכיו, אבל בעשה דרכיו א' נגע במקום מטונף קודם נטי' לדוכן בודאי יוכל לברך ובפרט בלא בירך שחרית, לכן יבחור אחת משתי אלה או שיברך שחרית אחר צרכיו ואם לאו אז יגע במקום מטונף וכדומה קודם הדוכן ואז יטול ויברך. ומה שנסתפק בלא בירך על סעודת חלב ע"י שכחת וכבר התחיל סעודת בשר, הדבר פשוט שלא יברך ויוצא בבהמ"ז ולא מיקרי סעודה אחת רק אם לכתחילה אינו מברך ברכה אחרונה ואוכל בשר משא"כ בדעתו להפסיק ולברך ב"א אלא ששכח לברך.