1
וששאלתם על משמוש ברזא או צרור בפי טבעת אם מותר. אמר רבה (שבת דף פא) אסור למשמש בשבת כדרך שהוא עושה בחול. ופרכינן מתקיף לה מר זוטרא ליסתכן. ומשני כלאחר יד ופירש"י על ידי שינוי. כגון שאוחז הברזא או הצרור בשתי אצבעותיו. ומשמע אבל בלא שינוי דאסור הוא בכל היד כדרך שעושה בחול. ואם הוא תוחב כולו בגוף מותר להתפלל בעודו בגוף הואיל ואינו נראה מבחוץ כלל. ואסור לצאת בה בשבת אפי' בעודה בגוף כיון דמכנסה תדיר כדי לחזור ולהוציאה. הואיל ואפשר במשמוש גרידא ועל ידי שינוי. ובהכי סגי דלא ליסתכן. לא שרינן ליה להכניסו כולו אפילו על ידי שינוי לצאת בו בשבת [משמוש הצרור ר"ל הנצרך לפנות ואינו יכול אסור למשמש בצרור משום השרת נימין]: