1
מותר לו לאדם לרחוץ עיניו ביוה"כ מפני שהיא רפואה לעינים. כדאיתא במסכת שבת פרק שמונה שרצים (דף קח) טיפת צונן שחרית וטיפת חמין ערבית יפה לעינים מכל קילורין ורפואה שבעולם. ומותר ביום הכפורים כדאיתא במסכת יומא בפרק יוה"כ (דף עז) היו לו חטטין בראשו סך כדרכו ואינו חושש. אבל לרחוץ פיו ושיניו אסור שאפילו חצי שיעור אסור מן התורה כלומר אפילו כל שהוא לפי ששמא יבא מעט לגרונו [ומיהו טוב שלא לרחוץ עיניו ביום הכפורים דלא הויא רפואה גמורה. ע"כ]: