למה אומר שנחשבו ב' בחינות דחיצוניות, ואינו חושב בחינה הג' דחיצוניות שהיא החיצוניות דחיצוניות דאחור. (לתשובה)
כיון שנקודת הצמצום עלה למקום הפרסא שמתחת האצילות, למה לא נתהפכו הכלים להיות העשיה למעלה והבריאה למטה. (לתשובה)
למה בבחינה א' היו ד"ר דעשיה במקום ד"ת דבריאה, ושש תחתונות דעשיה במקום שש ראשונות דיצירה. (לתשובה)
למה המצב דהעולמות באמיתתם הוא ז"א במקום א"א, ונוקבא במקום או"א, ובי"ע במקום ישסו"ת וזו"ן דאצילות. (לתשובה)
כיון שי"ד הספירות היו מדור הקליפות עוד מטרם החטא, א"כ גם מקודם החטא היה ענין המיתה בעולמות, שהם הקליפות. (לתשובה)
מה"פ שכל עליות עולמות שהיו מטרם החטא, נבררו רק ע"י מ"ן דאמא, ולא ע"י מ"ן דנוקבא. ש) מה"פ שחטא עצה"ד דומה לשביה"כ שיצאו קריין בלי זווג. שא) למה בשביה"כ נשברו פו"א, ובעה"ד רק האחורים לבד. שב) למה נפלו הבי"ע למטה מפרסא מאחר שלא נפגמו הכלים דפנים. שג) מה"פ ביום אכלך ממנו מות תמות. שד) מה"פ שהעשיה כולה קדושה אלא שנתלבשה בקליפות. שה) מהו פו"ח העולמות. שו) מהו ג' ההבחנות המקוריות שבבי"ע. שז) מהן ב' התיקונים השומרים שלא יארע עוד שביה"כ. שח) מהם מאה כתרים שנשאר באדה"ר לאחר החטא. שט) למה אין בהכתרים שנשאר לאדה"ר, רק הארת מלכיות לבד. שי) מהן ג' הבחינות הנבחנות בנשמות דאדה"ר לאחר החטא. שיא) למה הבריאה מקבלת מזווג הב' דאו"א, והיצירה מפב"פ דזו"ן והעשיה מאב"א דזו"ן. שיב) למה בבריאה עונה, וביצירה שאר כסות. ובעשיה רק שאר. שיג) מהן השיורין שנשתיירו מג' גו ג' שבעשיה. שיד) מה"פ, שבבריאה הוא הוי"ה בניקוד אלקים, ובעשיה הוא אלהים אחרים. שטו) מה"פ אלהים אחרים הנאחזים בין הדבקים. שטז) מהן ז' הבחינות הכוללות שיש להבחין בבי"ע. שיז) הה"פ דבי"ע, אם הם בקומה שוה או זה למטה מזה. שיח) במה נחלקים בי"ע מאצילות, ובמה הם שוים זל"ז. שיט) מהו פו"ח דכללות בי"ע, ופו"ח דספירות, ופו"ח דעולמות. שכ) למה נפש רוח דבי"ע הם דפרודא. שכא) מתי ירדו פרצופי האחור דא"א ואו"א וז"א לבי"ע. שכב) למה נחלקו הכלים דע"ס לחיצון ופנימי. שכג) למה כלים החיצונים יותר זכים מהפנימים. שכד) למה יש נפש רוח דפנימית וג"ר דחיצוניות. שכה) למה המלאכים חיצוניות העולמות, ונשמות בני אדם הם פנימיות. שכו) למה לא יש רק פנימית אחת בב' הכלים פנימי וחיצון. שכז) מה"פ כתר מלובש בחכמה והחכמה בבינה והבינה מאירה בבריאה. שכח) למה הבריאה מקבלת רק מתבונה, ולא מאמא. שכט) מה"פ שהתבונה מתפשטת לזו"ן באו"פ, ורובצת עליהם בסוד או"מ. של) למה א"א דבריאה ו"ק בלי ראש. שלא) מה"פ שלא יכול לצאת בבריאה רישא בי"ג תי"ד. שלב) למה אבא דבריאה ו"ק בלי ראש. שלג) למה נעשו חג"ת דא"א לרישא מגולה. שלד) למה רק נה"י דא"א מתלבשים באו"א. שלה) למה מתלבש עתיק בחג"ת דא"א בבריאה. שלו) איך מלביש ישסו"ת לאו"א, וזו"ן לישסו"ת, בעולם הבריאה. שלז) למה א"א דיצירה ג' גו ג'. שלח) למה אבא דיצירה ג' גו ג'. שלט) מהי הבחינה העליונה דנה"י דא"א. שמ) למה נעשתה הבחינה העליונה דנה"י דא"א לרישא מגולה ביצירה. שמא) מהם ב' התחתונים דנה"י דא"א. שמב) למה רק ב' התחתונים דנה"י דא"א התלבשו באו"א דיצירה. שמג) למה א"א דעשיה ג' גו ג'. שמד) למה אבא דעשיה רק נקודה. שמה) למה יש לאמא וזו"ן נה"י בעשיה. שמו) למה בכל בי"ע, חסרים לאמא המקיפים, ולז"א מקיף א' ולנוקבא ב' מקיפים. שמז) מה"פ שחג"ת דא"א עוברים דרך מסך. שמח) מה"פ שמלכות דאצילות בוקעת ומשברת המסך ויורדת לבריאה. שמט) מה הצורך לנקודת המלכות לירד לעתיק דבריאה, הלא יש שם עתיק בבריאה עצמו. שנ) מהיכן יש קליפות כבגד האצילות. שנא) מה"פ כשעולים י"ה ומתחברים בו"ה אז כל הקליפות מתבטלים. שנב) פעם אומר שהקליפות מסביבות כל עולם, ופ"א שהם מתחתית כל עולם. שנג) למה מקודם החטא היו הזו"ן דקליפות ו"ק ונקודה. שנד) למה ע"י פגם החטא, נגנז א"א באו"א ורק או"א מאירים בבריאה. שנה) מה"פ שנגנז א"א וגרם לנוקבא דז"א שתחזור לנקודה. שנו) מה"פ כיון שנתוסף פגם בא"א ואבא בבריאה, נתוסף או"א לקליפות. שנז) מה"פ כיון שחשך גם אור אמא ביצירה ע"כ נתוסף שם א"א לקליפות. שנח) מה"פ כיון שחשך גם אור ז"א בעשיה, נתוסף שם עתיק לקליפות. שנט) פ"א שבבריאה נתוסף או"א לקליפות וביצירה א"א, ובעשיה עתיק. ופ"א שבבריאה נתוסף לקליפות רק אמא, וביצירה אבא, ובעשיה א"א. שס) מהו ענין עליות עולמות דקליפות העולים בשוה עם בי"ע דקדושה. שסא) אם בי"ע דקליפות עולים ונכללים זה בזה בשוה עם הקדושה למה נשארים הקליפות בי"ד הספירות שמחזה דיצירה ולמטה גם ביום השבת. שסב) מהו ההפרש בין המקיפים דעיגולים ויושר, לבין הלבושים והיכלות, מאחר שהם שניהם מקיפים דחיה ויחידה. (לתשובה)