אתה הראת לדעת כי ה' הוא האלהים אין עוד מלבדו בזוה"ק (ואתחנן רס:) אתה החלות להראות את עבדך מאי שירותא הכא אלא ודאי משה שירותא הוה בעלמא למהוי שלום בכלא וכו'. היינו שמשה רבינו היה הראשון שהתחיל להופיע הכרה הזאת בזה העולם שאין עוד מלבדו וכמו שביארו ז"ל במדרש רבה (ואתחנן) אפילו בחללא דעלמא היינו אפילו במקום כזה הנראה לחלל בין תפיסת אדם לאורו ית' שנדמה שם שהאדם מנהיג מעצמו בכח בחירתו האיר משה רבינו שגם שם בזאת הבחירה של אותו חלל מנהיג רק השי"ת לבדו כי אין שום מקום בעולם שלא יהיה מנהיג שם השי"ת וזהו אין עוד מלבדו אפילו בחללא דעלמא ועל הכרה עצומה כזאת אמר מ"ר אתה הראת לדעת וגו' כי זאת הידיעה בעצמה כולל כל הדברי תורה כי מאי תורה (זוה"ק מצורע נד) דאורי וגלי מה דהוי סתים בקדמיתא ולא אתיידע וכו' היינו כי באמת אין שום מקום בעולם שיהיה משולל דברי תורה כי מאחר דבאורייתא ברא קב"ה עלמא א"כ איך יתכן שיהיה בעולם מקום המשולל מד"ת אלא שהדברי תורה נעלמו בכל כך התלבשות עד שאינם ניכרים כלל כמו ההעלם שהיה גבי כ"ו דורות טרם מתן תורה שהיו נזונים רק מחסדו ית' בלתי שום הכרה בתפיסתם כלל באור רצונו ית' אלא שאח"כ במתן תורה אורי וגלי מה דהוי סתים בקדמיתא ולא אתיידע ונתגלה הד"ת הנעלמים בתוך כל הלבושים והכירו דבאורייתא ברא קב"ה עלמא והאיר הכבוד שמים הנמצא בכל המקומות והכירו שאין עוד מלבדו אפילו בחללא דעלמא וזאת ההכרה בעצמה דבאורייתא ברא קב"ה עלמא ואין עוד מלבדו אפילו בחללא דעלמא נקרא תורה: