1
מימינו אש דת למו וגו'. היינו מחמת עוצם אהבת השי"ת לישראל לכן הגדיר כל התורה סביב באש דת כלומר בגודל יראה וזהו שמצינו כמה פעמים בזוה"ק אורייתא מגבורה נפקי ולפעמים איתא שם מחסד נפקי כי נקראת תורת חסד. אמנם שתיהן אמת כי זאת הגבורה נקרא גבורה שבחסד כי בעצמות אור החסד הנמשך מהמקור עליון ית' בלעדי ההתחלקות ממדת הגבורה אין יתכן בו שום תפיסה כי כל תפיסת הבריאה הוא מסבת התחלקות אור החסד בגבולים ומחמת גודל אהבת השי"ת לישראל חפץ להטעימם מעצמות אור החסד באותו הבהירות עצום ממש כמו שהוא בהמקור עליון יתב' למעלה מהתחלקות הגבולים לזה גדר השי"ת כל התורה באש דת היינו בגודל היראה כי ע"י היראה יתכן שפיר להגיע לעצמות אור החסד שהוא למעלה מהתחלקות הגבולים הרי שעיקר עוצם אהבה נמצא באש דת וזהו מימינו וימין רומז על גודל אהבה אש דת למו: