דין המקדש שתי אחיות או הרבה נשים והיו בהם נכריות. ובו ד סעיפים:
מקדש אדם כמה נשים כאחד והוא שיהיה שוה פרוטה לכל אחת ואחת ויכולה אחת מהן לקבל הקדושין בשביל כולן לדעתן: A man can betroth a number of women at once, as long as there is the value of a *perutah* for each one. And one of them can accept the betrothal on behalf of all of them, with their approval.
המקדש ב' נשים כאחד שאסור לישא שתיהם משום ערוה אינן מקודשות כיצד כגון שקידש אשה ובתה או שתי אחיות כאחת שאמר הרי שתיכן מקודשות לי אינן מקודשות ואין שום אחת מהן צריכה גט ואם לא קידש אלא אחת ולא פירש איזו כגון שאמר לאב אחת מבנותיך מקודשת לי וקבל האב הקידושין או אם שתים או ג' אחיות עשאה אחת מהן שליח לחבירתה לקבל קידושיה ונתן בידה ואמר לה אחת מכן מקודשת לי כולן צריכות גט ממנו ואסור לבא על שום אחת מהן שמא היא אחות אשתו: One who betroths two women at once, both of whom he is forbidden to betroth because of ervah (forbidden relationships), they are not betrothed. How so? As in the case of one who betrothed a woman and her daughter, or two sisters at once, who said: Behold you are both betrothed to me, they are not betrothed and neither one of them needs a get. But if he only betrothed one, and did not specify which, as [is the case if] he said to the father: One of your daughters is betrothed to me, and the father accepted the betrothal, or if two or three sisters made one of themselves an emissary for her counterpart to accept her betrothal, and he gave it into her hand and said to her: One of you is betrothed to me, they all require a get from him, and it is forbidden for him to have relations with any of them, lest she is the sister of his wife.
קידש נשים רבות כאחת והיו בהן ב' אחיות או אשה ובתה אם אמר הראויה מכם לביאה מקודשת לי הרי כולן מקודשות לו חוץ מב' אחיות או אשה ובתה וכיוצא בהן ואם אמר כולכן מקודשות לי נכריות מקודשות ואחיות אין מקודשות וי"א שאף נכריות אינם מקודשות הילכך נכריות מקודשות מספק ואם אמר א' מכולכן מקודשת לי כולן בין נכריות בין אחיות מקודשת מספק: If he betrothed many women at once, and there were among them two sisters (or) a woman and her daughter, if he said: Whoever among you is appropriate for relations [with me] is betrothed to me, they are all betrothed to him except for the two sisters or the woman and her daughter or the like. And if he said: You are all betrothed to me, those of no relation [to each other] are betrothed and sisters are not betrothed; and there are those who say that even those of no relation [to each other] are not betrothed, therefore those of no relation [to each other] are betrothed from doubt. And if he said: One of you is betrothed to me, all of them, whether of no relation or sisters, and betrothed from doubt.
אם היתה בתוך הנשים שקידש שפחה או כותית או שהיא ערוה עליו כגון אשת איש או בתו או אחותו וכיוצא בהן ואמר הראויה מכן לביאה מקודשת לי שאר נשים מקודשות ואם אמר כולכן מקודשו' לי שאר נשים מקודשות מספק: If there was among the women he betrothed a maidservant or a Cutite, or one who is a forbidden relation to him such as the wife of [another] man or his daughter or his sister or the like, and he said: Whichever of you is appropriate for relations [with me] is betrothed to me, the rest of the women and betrothed. And if he said: You are all betrothed to me, the rest of the women are betrothed from doubt.