שצריך להזכיר שם האיש ואשתו והמביא גט ונפל ממנו. ובו ד סעיפים:
אמר לסופר כתוב גט לארוסתי לכשאכניסנה אגרשנה וכנסה וגירשה בו הוי גט כיון שבידו לגרשה עתה בד"א שכתב בו זמן הנתינה אבל אם כתב בו זמן הכתיבה פסול: Says to a scribe: write a divorce document for my fiancé for after the marriage is consummated then i will divorce her and give her a divorce document since we are getting a divorce and this is binding. The document has the time written when it will be given, but if it has the time of when it was written then its not binding (and the divorce is not okay).
צוה לכתוב גט לגרש בו אשה בעלמא לכשיכניסנה אינו גט ואם היא יבמתו ואחר שיבמה גירשה בו הרי זו ספק מגורשת. Command to write a divorce document to divorce his wife with no intent to consummate it then there is no divorce document. If a he does yibum and then after yibum he divorces her then she has the status of a divorcee.
שנים ששמותיהם שוים ושמות נשותיהם שוים ושלחו ב' גיטין ונתערבו זה בזה נותן שניהם לזו ושניהם לזו בעידי מסירה ואם נאבד א' מהם לא ינתן הגט הנשאר לא לזו ולא לזו ואם ניתן לאחת מהם או לשתיהן ה"ז ספק גירושין: 2 whose names are the same and whose wives are the same. They make 2 divorce documents and they interfere with each other, giving to the other of them with a witness handing it over. If one of them is lost you don't give the divorce document and there is no divorce for any of them. If one gives his wife or both of them then the divorce is good for them.
המביא גט ונפל ממנו במקום ששיירות (פי' חבורות של אנשים הולכי אורח) מצויות או אפי' במקום שאין השיירות מצויות ובעיר שנכתב הגט הוחזקו ב' ששמותיהם ושמות נשותיהם שוים אם מצאו לאלתר שראה שלא עבר שום אדם שם משעה שנפל עד שמצאו או אפילו לא מצאו לאלתר ויש לו סימן מובהק או טביעות עין בגט או אפילו אין לו סימן וטביעות עין בגט אלא שמצאו בכלי שהיה בו הגט ויש לו סימן או טביעות עין בכלי ויודע שלא השאילו לאחר או שמצאו קשור בכיס או בארנקי או בטבעת שחזקת כלים אלו שאינו משאילם לאחרים או שמצאו בביתו בין כליו כשר ולא חיישינן שמא אחר הוא אבל אם אינו יודע אם עבר אדם שם ואין לו טביעות עין וסימן בכלי ולא בגט חיישינן שמא לא זה הוא הגט שנאבד לזה ואפי' אם עדים מעידים שהאחר שהוחזק בשמו של זה לא היה בעיר כשנכתב וכן אם ראה שעבר אדם שם אפי' לא שכיחי שיירות ולא הוחזקו שני יוסף בן שמעון חיישי' אפי' היה כותי שעבר שם אא"כ עידי הגט אומרים מעולם לא חתמנו על גט אחר ששמו כשם האיש הזה אפי' אינן מעידים בפירוש שזה היא חתימת ידם כגון שאין הגט עתה בפנינו כשר וכגון דאיכא עדים דלא איתחזק אנשים ששמם כשמם של אלו (העדים) אבל יש עדים אחרים ששמם כשם אלו חיישינן עד שיעידו שזה היא חתימת ידם או שיאמרו העדים אנו מכירים הגט שיש לנו בו סימן מובהק שיש בו נקב בצד אות פלוני ואפילו אינם אומרים הסימן עד אחר שיראו אותו ואם התובעו אומר הסימן אינו מועיל אלא א"כ יאמר אותו קודם שיראה הגט אבל בטביעת עין אין מחזירין אותו לתובעו שאין מועיל טביעת עין להכשירו אלא כשמוצאו אותו בעצמו שאבד לו ואם הוחזקו שני יוסף בן שמעון ולא שכיחי שיירתא מחזירין אותו בלא סימן אפי' שהה כדי שיעבור אדם שם ויש שפסקו שאם אבד ממנו במקום שאין השיירות מצויות אפילו מצאו לאחר זמן מרובה לא חיישינן שמא אחר הוא אפילו הוחזקו באותו מקום שנים ששמותיהם שוים ושמות נשותיהם שוים ואם אבד במקום שהשיירות מצויות אם מצאו מיד ועדיין לא שהה אדם שם מהעוברים או שמצאו בכלי שהניחו בו ויש לו טביעת עין בארכו ורחבו של גט שהיה כרוך הרי הוא בחזקתו ותתגרש בו ואם הוחזקו באותו המקום שנים ששמותיהם שוים ושמות נשותיהם שוים אם אבד במקום שהשיירות מצויות חוששין שמא גט זה הנמצא של אותו האיש האחר הוא הואיל ועבר אדם שם אף על פי שלא שהה אבל אם לא עבר אדם שם הרי הוא בחזקתו: הגה י"א שאם הוזכר שם העיר בגט אין לחוש לשיירות מצויות דאין חוששין לשני עיירות ששמם שוה (תשו' הרא"ש כלל מ"ה): A divorce document is brought and dropped in a place with caravans and it is found. Or even a place without caravans and its found in a city that the divorce document is written then it is to be set aside until 2 people with the names the same as the ones on the document come. If they find it now and nobody had come by it since the time it was lost until the time it was found, or even if they don't find it now and there is a clear sign or a stamp is visible on the divorce document, or even if there is no sign to stamp visible rather its found in a vessel that the document was in and there are signs and stamps on the vessel and you know you didn't lend that vessel to another, or if its found in a connected to pocket or wallet to ring that holds feels and there is nobody you lent it to, or its found in a house with other vessels, FOR ALL OF THESE CASES ITS FINE (the document is usable and the marriage is fine). We are not dealing in a case with any of these. Rather if nobody knows if a man was near the document and there are no signs or stamps or signs visible and on a vessel there is a sign but not on the document, we are dealing with a case where they (the couple) didn't get the document because it was lost, even if witnesses testifies that after it's stored in its place it wasn't in the city it was addressed to. Then if they see a man pass there, even of if it isn't a frequented caravan and its not stored by two yosef ben shimons (people with the same name). We are dealing with even if a gentile passed, rather if so a witness of the document says "forever there is no seal on another document with this mans name." Even there are no witness that comment that its in sealed in a designated place, for example the document is currently in his presence, these are all good cases.