1
אר"א כיני מתני' וכו' עבדיו לא יאכלו. וא"ת הא איכא לפרושי עבדים היינו עבדי צאן ברזל לפי שהן של יורשים ויש לעובר בהן חלק דעובר אין בו כח להאכיל וכ"פ רש"י וכן היא ברייתא שנויה בבבלי בסוגיין וי"ל קסבר ר"ל עבדיה משמע שהן שלה והן עבדי מלוג ואלו ודאי אוכלין כדרך שהיא אוכלת כמפורש שם בברייתא. והא דקאמר עבדיו לא יאכלו אף עבדי צ"ב בכלל שאף הם עבדיו נקראים:
2
אם מזו אפי' היא לא תאכל. וקשה א"כ לישמועינן דהיא לא תאכל וכ"ש עבדיה ודוחק לומר דעבדי' סד"א שאוכלין לפי שיש לכהן חלק בהן שאפשר שיירש את אמו משא"כ היא עצמה וי"ל קסבר ר"י דאיכא לפרושי הא דתנן במתני' שהעובר פוסל ואינו מאכיל היינו שפוסל בעבדי אביו ואינו מאכיל את אמו. ועיי' בתוס' דף סז בד"ה פוסל וכו':