מודה ר"ש בראשונה. וא"ת א"כ רישא למה לי דמסיפא שמעי' אפילו ביבם ואח"כ נולד אסרי רבנן כ"ש בנולד ואח"כ ייבם י"ל כדמשני בבבלי לא זו אף זו קתני. ולולי דמסתפינא אמינא דתני רישא לאשמועינן דמודה ר"ש ברישא מדלא פליג ברישא דאי תני סיפא לחוד ה"א דתני פלוגתיייהו בייבם ואח"כ נולד לרבות' דרבנן וא"ת דלמא נטר ר"ש לפלוג עד בסיפא וה"ה ברישא פליג ורישא לרבותא דר"ש נקט י"ל א"כ עשה בה מאמר תרי זימני למה לי אלא לומר לך דלאו בהדי הדדי איתניי' ולא פליג ר"ש אלא בסיפא:
צרת אחות אמו וכו'. הא דמיבעיא ליה באחות אמו ולא בשאר עריות דתנן בריש מכילתין משום דכולהון אין למצוא אותן במי שלא היה בעולם ותהיה מותרת לאחיו מאביו חוץ אחותו מאמו ואשת אחיו מאמו וכיון דתנא אחותו ואחות אמו דקאי אמו גם על אחותו לכך נקט ר' יודן אחות אמו ורשב"ל דקבעי מאשת אחיו מאמו דבתרה משום דניחא ליה למיבעי בהיא עצמה מלמיבעי בצרתה: