ר"י בעי מקנא לה ממאה בני אדם. כתב הכ"מ ריש הלכות סוטה בעי לשון רצון הוא ואבעל קאי והכי קאמר אם רצה מקנא לה ממאה בני אדם ע"כ. וקשה הא קיי"ל דשלשה בני אדם ה"ל רה"ר. ילפינן מסוטה דקרי סתירה ואינן אלא שנים היא והבועל וכמפורש בבבלי ר"פ שני נזירים וכיון דמקנא לה משנים בבת אחת הרי דאף בשלשה קרוי סתירה. וכן יש לתמוה אמ"ש הרמב"ם ריש הלכות סוטה וז"ל קנא לה על שנים כאחד ואמר לה אל תסתרי עם איש פליני ופלוני ונסתרה עם שניהן כא' ושהתה כדי טומאה וכו' הרי זה אסורה עד שתשתה ובפרק ט"ז מה' אבות הטומאות כתב וכשם שהסוטה ובועלה שני' כך ספק טומאה בשנים אבל אם היו שלשה ברה"י הרי ספק טומאתן שם טהור כר"ה ע"כ וצע"ג. ואהירושלמי גופיה ל"ק די"ל דר"י סובר דלא ילפינן ספק טומאה ברה"י מסוטה וכדבעינן למימר לקמן בסמוך לרבי יוחנן אבל אהרמב"ם קשה וכ"כ הרשב"א בחי' למסכת נדה ד"ה ע"א דסתירה לא הוי בשנים ועיין במ"ל בריש הלכות סוטה שחולק קצת אדברי הרשב"א אלו ע"ש: