הה"ד וארון ברית ה' ומשה לא משו מקרב המחנה. כתב הרא"פ והלא כתיב וארון ברית ה' הולך לפניהם דרך שלשת ימים אלא שני ארונות היו עכ"ל ותימא הא האי קרא וארון ברית ה' ומשה לא משו וגו' כתיב גבי מעפילים ואז באמת לא הלך לפניהם לפי שלא חפץ ה' בהליכתם כמפורש בקרא וכ"כ הי"מ על הרי"א דלא דק אכן מ"ש היפה מראה דבברייתא מלאכת המשכן מייתי ראיה דשני ארונות היו מדכתיב וארון ברית ה' הולך לפניהם דרך שלשת ימים נראה לי שכוונת ראייתו דהא כתיב כאשר יחנו כן יסעו ובחנייתם היה הארון באמצע המחנה ועוד הא כתיב ונסעו הקהתים נושאי המקדש לאחר שני דגלים אלא ודאי דשני ארונות היו וזה ברור:
הגישה אלי הציץ. כמ"ש בקונט' כן פי' היפה מראה והוא דחוק ונ"ל דהכי פי' שהציץ קרוי ארון אלהים שכתוב עליו קדש לה' ואף לפי פי' שבקונט' י"ל דלכך נקט הציץ לפי שהוא לבוש האחרון שבכולם כמ"ש הרמב"ם בה' כלי המקדש: