ואין מקנחין בה וכו'. כתב הרב"י בי"ד סי' ו' אבל שאר קנים אין שוחטין בהם לפי שכשדוחקין אותם קוסמים ניתזים מהם ואיכא למיחש דלמא ינקבו הסימנים כך פרש"י וכתב בעל העיטור דלפי' זה אפי' בדיעבד נמי פסולה אבל בירוש' אמרו הטעם מפני שהרוח רעה שורה עליה וכתב בעל העיטור דלפ"ז בדיעבד שחיטתו כשרה ע"כ ול"נ דאף הירוש' סובר בשחיטה הטעם מפני הקיסמין הניתזין ממנו כשדוחקין אותו וטעם מפני רוח רעה השורה עליה לא קאמר אלא על הקינוח שאינו נעשה בדוחק וכמ"ש בקונטרס ויש ראיה לזה מדקאמר ואין מחתכין בה את הבשר ע"ג השלחן והל"ל סתמא אין חותכין בה בשר אלא ודאי ר"ל דדוקא ע"ג השלחן שהוא דבר קשה איכא למיחש שהקסמין ניתזים ממנו אבל כשחותכין הבשר לבדו אין הקסמין ניתזין ממנו ושרי דלא דמיא לשחיטה ומילה שחותך העור ואיכא למיחש טפי לקיסמין שצריך דחיקה ולא חיישינן לרוח רעה השורה עליה אלא לענין הקינוח ומשום כשפים. ואף דאמרי' בברכות כשחותכין בשר אין חותכין אלא ע"ג השלחן כאן הל"ל סתמא ובזה שני התלמודיים שווין לדינא:
הדרן עלך פרק המוציא יין