1
אין חימוצו ברור וכו'. כתב הר"ש בפ"י דתרומות ומשום דהוה חמץ נוקשה חשיב ליה חימוץ שאינו ברור ותימא הוא אי לענין פסח היה מתיר ר' יוסי והא בין ר"מ ובין ר"י אוסרין דלכל הפחות מדרבנן אוסר רבי יהודה ואי לאו דמדמי לה לבישול מצינו למימר דלא אסר מילי אחריני דוקא א"ר יוסי ע"כ ולענ"ד נראה דלר"י מחמץ במי פירות אפי' חמץ נוקשה לא הוה אלא סרחון כמו שאר מינים שאינם מחמשת המינים והא דקאמר במנחות חמץ נוקשה מיהא הוי היינו לרבנן דפליגי אר"ח בן גמליאל והם סוברים כת"ק דפליג אר' יוסי אבל לר"י אפילו חמץ נוקשה לא הוה ובחמץ נוקשה ממש אף ר' יוסי מוד' או כר"מ או כר"י והא דקאמר אין חימוצו ברור היינו שיש ספק אם הוא מחמץ או מסריח אבל חמץ נוקשה מחמץ ודאי שהרי ראוי לחמץ בו כמה עיסות: