1
שאין שביתת הרשות אצל רבו וכו'. והרא"ש גורס מהו שביתת הרשות ההולך אצל רבו או אצל מי שהוא גדול ממנו בחכמה כאן שנה רבי המעשה קודם לתלמוד פי' דקרי ליה רשות גבי שחיט' פסחו ומל בנו וסעודת אירוסין ע"כ ותימא מאי קאמר כאן שנה רבי וכו' מי איכא מ"ד שיהא התלמוד קודם לשחיטת פסחו ולמילת בנו וכן מפורש בירושלמי פ' קמא דברכות ולא מודה רשב"י שמפסיקין לעשות סוכה ולולב וכי לית ליה לר"ש הלומד שלא לעשות נוח לו שלא נברא ומשני טעמיה דר"ש זה ק"ש הוה שינון ותורה שינון ואין מבטל שינון מפני שינון הרי דוקא ק"ש הוא דמבטלין אבל שאר המצות ליכא מ"ד דמבטלין: